فایل بررسی رنگ قرمز و مشكي در عزت نفس دانش آموزان

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)
دانلود پایان نامه بررسی مقايسه رنگ قرمز و مشكي در عزت نفس دانش آموزان
این پروپوزال کامل در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد

توضیحات:


چكيده                                                                             1

فصل اول : كليات تحقيق                         2

مقدمه                                                         3

بيان مساله                                                     5

اهميت و ضرورت تحقيق                                          6

هدف تحقيق                                                         7

فرضيه تحقيق                                           8

فصل دوم : پيشينه و ادبيات تحقيق                9

تاثير سه رنگ اصلي در زندگي                             10

توصيف رنگهاي اصلي                                 12

رعايت اعتدال                                                    15

نقش رنگها در بهبود بخشيدن به زندگي               15

سبز ليمويي                                                        16

سبز كله اردكي                                                   17

بنفش                                                               18

نارنجي پررنگ                                                   19

سياه                                                                    20

رنگ قرمز                                                                21

تاثيرات رنگها بر شخصيت كودكان                       22

واكنش عمومي نسبت به رنگ                             24

صورتي                                                    25

زرد                                                                         26

آبي                                                                             27

قهوه اي                                                                      28

تحقيقات پروفسورلوشر در مورد تاثير رنگها بر شخصيت       29

تاثير باور نكردني رنگ ها بر آرامش انسان              33

مسئله عزت نفس                                               36

خود پنداره                                                            40

طرحواره هاي خود                                                41

خودهاي ممكن                                                      45

ناهمخواني شناختي                                                             50

نظريه ادارك خويشتن                                            52

هويت                                                                            54

نقش ها                                                             55

اتكا به تجربه خويش                                               57

رويكردي منحصر به فرد به مشاوره                            60

خودو گرايش به سمت شكوفايي                                      62

شرايط ارزش                                                          63

ناهمخواني                                                              64

آزمون هاي روان شناختي                                               65

پژوهش در نظريه راجرز                                           66

پژوهش در نظريه راجرز                                         67

ارزيابي درمان فرد مدار                                           68

رشد خود در كودكي                                                   69

توجه مثبت                                                                    70

سئوال هايي در مورد ماهيت انسان                                    73

درمان فرد مدار                                                     74

گروهاي رويارويي                                             75

تحقيقات انجام شده                                               77

تحقيقات انجام شده                                              78

فصل سوم : روش تحقيق                                      80

جامعه آماري                                               81

روش نمونه گيري                                                  82

روش آماري مربوط به فرضيه ها                                   84

فصل چهارم : يافته ها و تجزيه و تحليل داده ها           85

جدول 1-4                                                86

يافته ها و تجزيه و تحليل داده ها                        88

جدول 2-4                                                 89

فصل پنجم : بحث و نتيجه گيري                  90

بحث و نتيجه گيري                                            91

پيشنهادات                                                      93

محدوديت ها                                                                      94

منابع و ماخذ                                                              95

ضمائم

چکیده:

  هدف ازتحقیق حاضرمقایسه رنگ قرمزومشکی و عزت نفس دانش­آموزان مقطع دانش­آموزان ابتدایی وراهنمایی شهرستان ابهرکه فرضیه تحقیق عبارت است ازبین دانش­آموزانی که تمایل به رنگ قرمز و مشکی دارند از لحاظ عزت نفس تفاوت معنی داری وجودداردکه جامعه مورد مطالعه عبارتنداز: دانش­آموزان دختر مقطع سوم راهنمایی و پنجم ابتدایی شهرستان ابهراست که طبق آمار بدست آمده از بین 5 مدرسه راهنمایی و دهها مدرسه ابتدایی که 120نفربه عنوان نمونه انتخاب گردیده ازمون عزت نفس کوپراسمیت بر روی آنها به شیوه گروهی اجرا گردیده است که جهت آزمون فرضیه تحقیق  از روش اماری t متغیر مستقل استفاده گردیده که نتایج بدست آمده حاکی از آن است که به جای دانش آموزان تمایل به رنگ قرمز و مشکی از لحاظ عزت نفس تفاوتی وجود ندارد. چون t محاسبه شده برابر906/1از t جدول 671/2با درجه ازادی 118درسطح معنی داری 5%کوچکتراست پس فرضیه خلاف ردشده است.

مقدمه:

قبل ازاین که دوباره خودپنداری هویت وعامل بودن بحث کنیم بد نیست قدری مکث کنیم وعقیده اساسی ای را که افراد زیادی به آن پای بند هستند به چالش بطلبیم یعنی بهترین راه برای افزایش دادن انگیزش دیگران این است که عزت نفس آنها ر ابالا ببریم اموزگاران کارفرمایان مربیان همواره بااشتیاق می‌گویند برای با انگیزه کردن دانش آموزان وکارمندان و ورزشکاران بایدعزت نفس آنها را بالابردکاری اینک که آنها از آنچه هستند احساس رضایت کنند بعد ببینندکه چه چیزهای شگفت اوری اشکارمی شودبالابردن عزت نفس هدف خوبی است هرچه باشدعزت نفس یاشادبودنهمبستگی مسبت داردامامشکل تقویت کردن عزت نفس به عنوان مداخله انگیزش این است که تقریبا هیچ یافته ای وجود نداردکه نشان دهدعزت نفس موجب چیزی میشودبلکه عزت نفس راکل موفقیت هاوشکست هابه وجودمی اوردوچیزی که باید بهبود یابد عزت نفس نیست بلکه بهبود مهارتهایی برای پرداختن به دنیااست(سگدیمن نقل شده درازار1994)به عبارت دیگردر رابطه عزت نفس با عملکرد خود عزت نفس متغییرعلنی نیست دراین رابطه دوپزوهشگرنتیجه گرفتندکه عزت نفس عمدتانتیجه متراکم موفقیت ها وشگفت هامرتبت باپیشرفت است و تاثیرمهمی برپیشرفت بعدی ندارد(هلک وون اکن19959)همین پزوهشگران به امتیاز مدل پرورش مهارت به عنوان بهترین روش برای ساختن خود پنداره قوی و انعطاف­پذیری درکودکان دوره ابتدایی اشاره کردند. نکته مهم نهفته دراین نقل قول جهت تأثیر عینی بین عزت نفس و پیشرفت زایندگی عملکرد خود است. عزت نفس و پیشرفت همبستگی مثبت باهم دارند(بولس1999) اما بالا رفتن عزت نفس موجب بالارفتن پیشرفت نمی شود بلکه افزایش پیشرفت بالارفتن عزت نفس را بالامی اورد (بیرن1984و1986وهارتر1993)عزت نفسشان که زندگی چگونه  می­گذرد اما این منبع انگیزشی نسبت که به افراد امکان دهدکاری کنندکه زندگی خود پیش برود نتیجه  می‌گیریم می‌گوییم شواهد وجود نداردکه نشان دهدتقویت کردن عزت نفس افراد عملکرد آنها را بهبود خواهد بخشید (بامینروهمکاران2003).

افرادی که عزت نفس پایینی دارند از سطح بسیار بالایی اضطراب رنج می‌برند مهمترین امتیاز عزت نفس بالا این است که خوددربرابرافسردگی واضطراب محافظت می‌کندبنابراین عزت نفس پایین افراد را در برابراضطراب آسیب پذیر می‌سازد اما چون عزت نفس پایین بدان است که به معنی آن نیست که سعی دربزرگ کردن عزت نفس خوب است درواقع عزت نفس بزرگ شده جنبه شیوه­ای دارد افرادی که خودانگاره بزرگ شده­ای دارند وقتی خودانگاره مطلوب آنها تهدید می‌شود(مارشال1386).        
دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3625 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 101

حجم فایل:400 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل