تکنولوژی های جدید رسانه ای
کتاب حاضر ماحصل مجموعه مقالات ارسالی از سوی کارشناسان حوزه رسانه به گروه پژوهشهای فرهنگی و اجتماعی پژوهشکده تحقیقات استراتژیک میباشد که با موضوعات متنوعی با اولویت سطح اول سیاستهای کلان یعنی سطح ملی به تبیین موضوعاتی چون سازماندهی وبلاگها و وبسایتها، رسانهها و نقد قدرت، بررسی طرح تأسیس خبرگزاریهای غیردولتی، جامعهشناسی دموکراسی در جوامع اطلاعاتی، ضرورت تعامل مردم و نظام در بحث ماهوارهها و ... پرداخته است.
دغدغههای موجود در حوزه رسانه در قالب 10 مقاله و به صورت کتاب مجموعه مقالات پژوهشهای رسانهای تنظیم و منتشر شده است. مقاله اول این کتاب تحت عنوان «سازماندهی وبلاگها و وبسایتها» توسط حمید ضیاییپرور به رشته تحریر درآمده است. نویسنده در این مقاله ضمن معرفی تکنولوژی وبلاگ به جایگاه وبلاگهای فارسی در جهان میپردازد و پیامدها و تأثیرات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی وبلاگها را مورد بررسی قرار میدهد. نویسنده در ادامه دلایل رویکرد وسیع جوانان ایرانی به وبلاگنویسی، نتایج تحلیل محتوای وبلاگها، بررسی جایگاه قانونی وبلاگها و وبسایتها در ایران و غیره را مورد بررسی و تحلیل قرار میدهد.
«رسانهها، نقد قدرت و عرصه عمومی» عنوان مقاله دیگری است که توسط دکتر سیدرضا صالحی امیری معاون پژوهشهای فرهنگی و اجتماعی پژوهشکده تحقیقات استراتژیک نگاشته شده است. نویسنده در این نوشتار از یکسو به واکاوی و تحلیل کارکرد رسانهها در دو حوزه قدرت و عرصه عمومی پرداخته و از سوی دیگر به تأثیرپذیری رسانهها نسبت به دو حوزه قدرت و عرصه عمومی و همچنین تنظیم مناسبات این دو حوزه در تعامل با رسانهها میپردازد.
تعداد مشاهده: 87 مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.zip
فرمت فایل اصلی: .pdf
تعداد صفحات: 213
حجم فایل:0 کیلوبایت
گارانتی بازگشت وجه
کد تخفیف خرید
نماد اعتماد الکترونیکی