11 صفحه پروپوزال طراحی دبستان
این پروپوزال شامل بخشهای اصلی بیان مسئله، ضرورت تحقیق، پیشینه، اهداف، سوالات، فرضیات، روش تحقیق، تجزیه و تحلیل سایت و منابع در 11 صفحه و با فرمت Word قابلویرایش است.
پروپوزال حاضر به طراحی یک دبستان نوآورانه در منطقه ۲۲ تهران با محوریت ارتقای مهارتهای خودرهبری و خلاقیت در کودکان میپردازد. این پژوهش با بهرهگیری از اصول طراحی آموزشی مدرن مانند فضاهای یادگیری فعال، انعطافپذیر و بیوفیلیک، به تحلیل و ارائه الگویی معماری میپردازد که پاسخگوی نیازهای روانشناختی و آموزشی کودکان دبستانی باشد. این فایل به عنوان یک سند پژوهشی و طراحی، برای معماران، طراحان آموزشی، مدیران مدارس و دانشجویان مرتبط مفید خواهد بود.
فهرست مطالب:
بیان مسئله
ضرورت و اهمیت تحقیق
پیشینه تحقیق
اهداف تحقیق
سوالات تحقیق
فرضیههای تحقیق
روش تحقیق
تجزیه و تحلیل سایت
جنبه نوآوری و جدید بودن تحقیق
تعریف واژهها و اصطلاحات فنی و تخصصی
محدودیتهای تحقیق
فهرست منابع
زمانبندی
بیان مساله
فضاهای آموزشی، به ویژه در دوره ابتدایی، نقش بنیادینی در شکلگیری شخصیت، سبک یادگیری و مهارتهای اجتماعی کودکان دارند (سازمان نوسازی مدارس، ۱۳۹۹: ۱۲). منطقه ۲۲ تهران، به عنوان یک منطقه با تراکم جمعیت جوان و در حال رشد، نیازمند توسعه مدارس باکیفیت و استاندارد است (مرکز آمار ایران، ۱۴۰۱: ب). با این حال، بسیاری از مدارس موجود در کشور (و این منطقه) بر اساس الگوهای سنتی و صرفاً کلاسمحور طراحی شدهاند که فرصتهای کمی برای تعامل فعال، خلاقیت و تقویت مهارتهای «خود رهبری» در اختیار دانشآموزان قرار میدهند (عباسی و رستمی، ۱۳۹۷: ۱۰۰).
کلیدواژه ها: پروپوزال آماده، پروپوزال معماری، پروپوزال طراحی دبستان، خود رهبری کودکان، خلاقیت در آموزش، طراحی فضای آموزشی، فضاهای یادگیری فعال، معماری بیوفیلیک، مدارس انعطافپذیر، روانشناسی محیطی کودک، منطقه ۲۲ تهران، طراحی آموزشی نوین
تعداد مشاهده: 190 مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.docx
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 11
حجم فایل:5,109 کیلوبایت
گارانتی بازگشت وجه
کد تخفیف خرید
نماد اعتماد الکترونیکی