پروژه منوریل قم

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » 🔺پاورپوینت ها

فایل دانلودی حاوی یک فایل (word ) قابل ویرایش میباشد.

فهرست مطالب فایل دانلودی:

1-مقدمه

2-مشخصات فنی پروژه

2-1- مشخصات ناوگان

2-2-نقشه­های فنی سرستون و عرشه

2-3-مراحل ساخت ستون

2-4- تعیین موقعیت جغرافیایی پروژه

2-5-ساختار شکست پروژه

2-6-لیست ماشین آلات و تجهیزات بکار گرفته شده در پروژه

3-مشخصات قراردادها و اعتبارات

4-مطالب جانبی

4-1-اهمیت رودخانه قمرود در سیستم حمل و نقل قم

4-2-مزایای احداث مونوریل در برابر مترو :

4-3-معایب احداث مونوریل در مقابل با مترو :

جنبه های زیست محیطی مونوریل

جایگاه مونوریل در جهان :-5-4

منابع

 

قسمتی از متن

 

1-مقدمه

 با توجه به موقعیت حساس شهر مقدس قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی و کانون هدایت فکری و علمی جهان اسلام و پذیرایی از میلیونها زائر مرقد مطهر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و نمازگزاران مسجد مقدس جمکران و قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور و همچنین با توجه به گسترش روز افزون ورود زائرین به شهر قم و ایجاد مشکلات و گره های ترافیکی برای زوار بویژه در مناسبت های خاص، نیاز به ایجاد زیرساختها و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ریلی کاملاً مشهود و ضروری است.

                                              

به همین منظور سازمان قطار شهری قم در اواخر سال 1387 تاسیس گردید.مطالعات طرح جامع احداث سامانه حمل و نقل ریلی شهر قم و مطالعات امکان سنجی کریدور خط یک و دو به ترتیب توسط شرکت های مهندسین مشاور امکو ایران و مهندسین مشاور گذر راه انجام شده است.

 

با توجه به اقدامات انجام شده توسط شرکت مادر تخصصی حمل­و­نقل ریلی کشور، مهندسین مشاور مترا به عنوان مشاور مطالعات خطوط قطار شهری قم تعیین شده است.

 

خط یک (مونوریل): در جلسه شماره 80 شورای عالی ترافیک در تاریخ 23/2/88 احداث مونوریل از شهرک فرهنگیان تا میدان مصلی در مسیر رودخانه مورد تصویب قرار گرفت.

همچنین در جلسه شماره 81 شورای عالی ترافیک مورخ 6/3/88 کل مسیر از پارک سوار شمالی در مسیر رودخانه با عبور از تقاطع پل های امیرکبیر- رضوی- آهنچی- مقابل مصلی- انقلاب و سپس از پمپ بنزین وارد بلوار غدیر و از مسیر بلوار غدیر تا شهرک پردیسان به تصویب رسید. بدین ترتیب پروژه مونوریل قم جمعاً بطول 18.5کیلومتر و 15 ایستگاه مورد تصویب قرار گرفت.

 

خط دو (مترو): کریدور اول خط قطار سبک شهری از جمکران- میدان ولیعصر- چهار راه بازار- امامزارده ابراهیم- کمربندی شمال غربی(محله قلعه کامکار) به طول 13.2کیلومتر با 16 ایستگاه در جلسه هفتاد و سوم شورای عالی ترافیک در تاریخ7/7/87 به تصویب رسید.

 

خط یک (منوریل)در دو فاز به شرح زیر اجرا می گردد:

فاز اول: به طول6.8 کیلومتر که دارای 7 ایستگاه بوده و ایستگاه انتهایی آن در منطقه مصلی واقع شده است. پروژه اجرایی احداث این فاز در دی ماه سال 1388 توسط شرکت مپنا و کیسون آغاز گردید و تا سال 1391 به بهره­برداری خواهد رسید.

 فاز دوم: به طول 11.7کیلومتر حد فاصل ایستگاه مصلی تا ایستگاه شهرک پردیسان می باشد.

 

 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » 🔺پاورپوینت ها

تعداد مشاهده: 1317 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 16

حجم فایل:2,734 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل