پاورپوینت اختلالات یادگیری (ارزیابی، تشخیص، درمان )
دسته بندي :
🔺سایر »
🔺درسی
فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینتی قابل ویرایش میباشد.
فهرست مطالب فایل دانلودی:
- تاریخچه و تعریف اختلالات یادگیری
- طبقهبندی اختلالات یادگیری
- ارزیابی
- تشخیص
- درمان
قسمتی از متن
افراد دارای اختلال یادگیری در تاریخ
- آلبرت انیشتین نابغهی ریاضی تا 3 سالگی صحبت نمیکرد و تا 7 سالگی برای بیان هر جملهای پیش پا افتاده بایستی فکر میکرد همهی تکالیف درسی به جز ریاضی برایش دشوار بود یکی از معلمین گفته بود او به هیچ دردی نمیخورد.
- توماس ادیسون مخترع مبتکر و نابغهی آمریکایی در کودکی غیرطبیعی، گیج و ناقصالعقل معرفی میشده و پدرش او را «احمق» خطاب میکرده
- آگوست رودین مجسمه ساز بزرگ فرانسوی بعنوان کودکی آموزش ناپذیر تشخیص داده شده بوده و والدینش تصور میکردند که هرگز نمیتواند زندگی مستقلی را اداره کند.
- و من الجمله لئوناردو داوینچی، والت دیسنی و جیمز کلرک، بتهون، موزارت و هانس کریستین اندرسون همگی اختلال خواندن داشتهاند.
تعریف اختلالات یادگیری
- دارای بهره هوشی تقریباً متوسط یا بالاتر
- از نظر حواس سالمند (شنوایی، بینایی و...)
- دچار عارضهی مغزی مشخصی نیستند.
- دارای امکانات محیطی و آموزشی نسبتاً مناسبی هستند.
- دارای ناهنجاریهای شدید عاطفی و رفتاری نیستند.
- پیشرفت آموزشی آنها در یک یا چند زمینه یادگیری (خواندن، نوشتن، هجی کردن، حساب کردن)
- بطور قابل ملاحظهای کمتر از بهره هوشی، سن و امکانات آموزشی است که از آن بهرهمندند.
ملاکهای تشخیصی (2013 – V DSM) برای اختلالات ویژه یادگیری (SLD)
- ملاکهای A :
- خواندن نادرست یا تند یاآهسته و نیازمند تلاش زیاد
- مشکل در هجی کردن
- مشکل در بیان نوشتاری
- مشکل در درک و فهم آنچه خوانده میشود
- مشکل در تسلط بر مفهوم اعداد، وقایع عددی یا محاسبه
- مشکل در استدلال ریاضی
- وجود حداقل یکی از اینها به مدت 6 ماه ضروری است.
- مشکل در مهارتهای غیر کلامی (NLD)
- B : مهارتهای اساسی تحصیلی پایینتر از انتظار
- C : آغاز در دوران تحصیل و تظاهر در دورههای بعدی
D : ناتوانیهای هوشی و سایر اختلالات دخیل نیستند
و..........
فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینتی قابل ویرایش میباشد.
فهرست مطالب فایل دانلودی:
- تاریخچه و تعریف اختلالات یادگیری
- طبقهبندی اختلالات یادگیری
- ارزیابی
- تشخیص
- درمان
قسمتی از متن
افراد دارای اختلال یادگیری در تاریخ
- آلبرت انیشتین نابغهی ریاضی تا 3 سالگی صحبت نمیکرد و تا 7 سالگی برای بیان هر جملهای پیش پا افتاده بایستی فکر میکرد همهی تکالیف درسی به جز ریاضی برایش دشوار بود یکی از معلمین گفته بود او به هیچ دردی نمیخورد.
- توماس ادیسون مخترع مبتکر و نابغهی آمریکایی در کودکی غیرطبیعی، گیج و ناقصالعقل معرفی میشده و پدرش او را «احمق» خطاب میکرده
- آگوست رودین مجسمه ساز بزرگ فرانسوی بعنوان کودکی آموزش ناپذیر تشخیص داده شده بوده و والدینش تصور میکردند که هرگز نمیتواند زندگی مستقلی را اداره کند.
- و من الجمله لئوناردو داوینچی، والت دیسنی و جیمز کلرک، بتهون، موزارت و هانس کریستین اندرسون همگی اختلال خواندن داشتهاند.
تعریف اختلالات یادگیری
- دارای بهره هوشی تقریباً متوسط یا بالاتر
- از نظر حواس سالمند (شنوایی، بینایی و...)
- دچار عارضهی مغزی مشخصی نیستند.
- دارای امکانات محیطی و آموزشی نسبتاً مناسبی هستند.
- دارای ناهنجاریهای شدید عاطفی و رفتاری نیستند.
- پیشرفت آموزشی آنها در یک یا چند زمینه یادگیری (خواندن، نوشتن، هجی کردن، حساب کردن)
- بطور قابل ملاحظهای کمتر از بهره هوشی، سن و امکانات آموزشی است که از آن بهرهمندند.
ملاکهای تشخیصی (2013 – V DSM) برای اختلالات ویژه یادگیری (SLD)
- ملاکهای A :
- خواندن نادرست یا تند یاآهسته و نیازمند تلاش زیاد
- مشکل در هجی کردن
- مشکل در بیان نوشتاری
- مشکل در درک و فهم آنچه خوانده میشود
- مشکل در تسلط بر مفهوم اعداد، وقایع عددی یا محاسبه
- مشکل در استدلال ریاضی
- وجود حداقل یکی از اینها به مدت 6 ماه ضروری است.
- مشکل در مهارتهای غیر کلامی (NLD)
- B : مهارتهای اساسی تحصیلی پایینتر از انتظار
- C : آغاز در دوران تحصیل و تظاهر در دورههای بعدی
D : ناتوانیهای هوشی و سایر اختلالات دخیل نیستند
و..........