پاورپوینت اختلالات یادگیری (ارزیابی، تشخیص، درمان )

دسته بندي : 🔺سایر » 🔺درسی

فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینتی قابل ویرایش میباشد.

فهرست مطالب فایل دانلودی:

 

  • تاریخچه و تعریف اختلالات یادگیری
  • طبقه‌بندی اختلالات یادگیری
  • ارزیابی
  • تشخیص
  • درمان

قسمتی از متن

 

افراد دارای اختلال یادگیری در تاریخ

  • آلبرت انیشتین نابغه‌ی ریاضی تا 3 سالگی صحبت نمی‌کرد و تا 7 سالگی برای بیان هر جمله‌ای پیش پا افتاده بایستی فکر می‌کرد همه‌ی تکالیف درسی به جز ریاضی برایش دشوار بود یکی از معلمین گفته بود او به هیچ دردی نمی‌خورد.
  • توماس ادیسون مخترع مبتکر و نابغه‌ی آمریکایی در کودکی غیرطبیعی، گیج و ناقص‌العقل معرفی می‌شده و پدرش او را «احمق» خطاب می‌کرده
  • آگوست رودین مجسمه ساز بزرگ فرانسوی بعنوان کودکی آموزش ناپذیر تشخیص داده شده بوده و والدینش تصور می‌کردند که هرگز نمی‌تواند زندگی مستقلی را اداره کند.
  • و من الجمله لئوناردو داوینچی، والت دیسنی و جیمز کلرک، بتهون، موزارت و هانس کریستین اندرسون همگی اختلال خواندن داشته‌اند.

 

تعریف اختلالات یادگیری

  • دارای بهره هوشی تقریباً متوسط یا بالاتر
  • از نظر حواس سالمند (شنوایی، بینایی و...)
  • دچار عارضه‌ی مغزی مشخصی نیستند.
  • دارای امکانات محیطی و آموزشی نسبتاً مناسبی هستند.
  • دارای ناهنجاریهای شدید عاطفی و رفتاری نیستند.
  • پیشرفت آموزشی آنها در یک یا چند زمینه یادگیری (خواندن، نوشتن، هجی کردن، حساب کردن)
  • بطور قابل ملاحظه‌ای کمتر از بهره هوشی، سن و امکانات آموزشی است که از آن بهره‌مندند.

ملاک‌های تشخیصی (2013 V DSM) برای اختلالات ویژه یادگیری (SLD)

  • ملاک‌های A :
  • خواندن نادرست یا تند یاآهسته و نیازمند تلاش زیاد
  • مشکل در هجی کردن
  • مشکل در بیان نوشتاری
  • مشکل در درک و فهم آنچه خوانده می‌شود
  • مشکل در تسلط بر مفهوم اعداد، وقایع عددی یا محاسبه
  • مشکل در استدلال ریاضی
  • وجود حداقل یکی از اینها به مدت 6 ماه ضروری است.
  • مشکل در مهارتهای غیر کلامی (NLD)
  • B : مهارت‌های اساسی تحصیلی پایین‌تر از انتظار
  • C : آغاز در دوران تحصیل و تظاهر در دوره‌های بعدی

D : ناتوانی‌های هوشی و سایر اختلالات دخیل نیستند

و..........

فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینتی قابل ویرایش میباشد.

فهرست مطالب فایل دانلودی:

 

  • تاریخچه و تعریف اختلالات یادگیری
  • طبقه‌بندی اختلالات یادگیری
  • ارزیابی
  • تشخیص
  • درمان

قسمتی از متن

 

افراد دارای اختلال یادگیری در تاریخ

  • آلبرت انیشتین نابغه‌ی ریاضی تا 3 سالگی صحبت نمی‌کرد و تا 7 سالگی برای بیان هر جمله‌ای پیش پا افتاده بایستی فکر می‌کرد همه‌ی تکالیف درسی به جز ریاضی برایش دشوار بود یکی از معلمین گفته بود او به هیچ دردی نمی‌خورد.
  • توماس ادیسون مخترع مبتکر و نابغه‌ی آمریکایی در کودکی غیرطبیعی، گیج و ناقص‌العقل معرفی می‌شده و پدرش او را «احمق» خطاب می‌کرده
  • آگوست رودین مجسمه ساز بزرگ فرانسوی بعنوان کودکی آموزش ناپذیر تشخیص داده شده بوده و والدینش تصور می‌کردند که هرگز نمی‌تواند زندگی مستقلی را اداره کند.
  • و من الجمله لئوناردو داوینچی، والت دیسنی و جیمز کلرک، بتهون، موزارت و هانس کریستین اندرسون همگی اختلال خواندن داشته‌اند.

 

تعریف اختلالات یادگیری

  • دارای بهره هوشی تقریباً متوسط یا بالاتر
  • از نظر حواس سالمند (شنوایی، بینایی و...)
  • دچار عارضه‌ی مغزی مشخصی نیستند.
  • دارای امکانات محیطی و آموزشی نسبتاً مناسبی هستند.
  • دارای ناهنجاریهای شدید عاطفی و رفتاری نیستند.
  • پیشرفت آموزشی آنها در یک یا چند زمینه یادگیری (خواندن، نوشتن، هجی کردن، حساب کردن)
  • بطور قابل ملاحظه‌ای کمتر از بهره هوشی، سن و امکانات آموزشی است که از آن بهره‌مندند.

ملاک‌های تشخیصی (2013 V DSM) برای اختلالات ویژه یادگیری (SLD)

  • ملاک‌های A :
  • خواندن نادرست یا تند یاآهسته و نیازمند تلاش زیاد
  • مشکل در هجی کردن
  • مشکل در بیان نوشتاری
  • مشکل در درک و فهم آنچه خوانده می‌شود
  • مشکل در تسلط بر مفهوم اعداد، وقایع عددی یا محاسبه
  • مشکل در استدلال ریاضی
  • وجود حداقل یکی از اینها به مدت 6 ماه ضروری است.
  • مشکل در مهارتهای غیر کلامی (NLD)
  • B : مهارت‌های اساسی تحصیلی پایین‌تر از انتظار
  • C : آغاز در دوران تحصیل و تظاهر در دوره‌های بعدی

D : ناتوانی‌های هوشی و سایر اختلالات دخیل نیستند

و..........

دسته بندی: 🔺سایر » 🔺درسی

تعداد مشاهده: 1963 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: powerpoint

تعداد صفحات: 102

حجم فایل:13,101 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل