بررسي رابطه بين مهارت مذاكره مديران بازرگاني با فروش شركت

دسته بندي : 🔺سایر » 🔺پروژه های آموزشی

 دنيايي كه در آن زندگي مي كنيم شاهد تحولات شگرفي است . سرعت اين تحولات روز به روز بيشتر مي شود به طوري كه به هيچ وجه با گذشته هاي دور قابل قياس نيست . اگر بخواهيم آمادگي همراهي و توان لازم براي همگامي با اين تحولات داشته باشيم به ناچار بايد اطلاعات ، دانش ، ابزارها و توانمندي هاي مناسب و ضروري را در خود ايجاد و شكوفا كنيم . در اين ميان هم مدير علاوه بر توانايي هاي فني نياز به داشتن مهارت هايي  در برقراري ارتباط مؤثر با ديگران را بايد لازمه ي كار خود قرار دهد چون كار مدير دستيابي و رسيدن به اهداف سازماني است حال براي رسيدن به اين اهداف سازماني از مهارتهاي ارتباطي كه بنحوي برطرف مورد نظر خود بتواند نفوذ پيدا كند بايد استفاده كند . هر روز كه مي گذرد همه ما چه به عنوان يك فرد ، مدير ، سازمان و شركت در محدودة گسترده تر و پيچيده تري از ارتباط با ديگران قرار مي گيريم .

مهارت ايجاد ارتباط مؤثر و كارآمد يكي از مهمترين مهارت هاي لازم براي هر مدير به شمار مي رود زيرا موفقيت يك مدير بيش از آنكه به تواناييهاي تكنيكي اش مربوط باشد به توانايي او در برقراري ارتباط مؤثر با ديگران بستگي دارد نتايج تحقيقي كه توسط نشريه Fortune بر روي 200 مدير از شش شركت انجام شده حاكي از آن بوده كه بزرگترين عامل شكست مديران ، ضعف مهارت هاي ارتباطي آنان بوده است.

يكي از مهمترين مهارت هاي ارتباطي ، مهارت در مذاكره1 است  ، مذاكره يعني راه نفوذ در ديگران به منظور مبادله ي افكار يا اشياء مادي است، مذاكره مهم ترين و رايج ترين وسيله برقراري ارتباط بين انسان هاست . و چون تمام نيازها ، ادامه زندگي ، امنيت ، آسايش زندگي ، رفاه اقتصادي ، افزايش آگاهي ، بالابردن سطح زندگي و پيشرفته ترين سطح اين است كه ، با ديگران براي تأمين نيازهاي خود به توافق برسند.

روابط به دليل وجود اهداف مشترك وجود دارد ، و بر اين دلالت دارد كه ابزار دستيابي به اين اهداف توسط طرف هاي در حال مذاكره تقسيم مي شوند ، بنا بر اين فرآيند مذاكره خريدار و فروشنده به طور همزمان با عناصر همكاري و تعارض روبرو مي شوند . همكاري ،‌اهداف متقابل و فردي را تأمين مي كند در حالي كه تعارض محيط رقابتي را براي دو طرف فراهم مي كند براي اطمينان از اين كه اين توافق از نفع شخصي شان حمايت مي كند .

فهرست : ‌

مقدمه

تعريف موضوع تحقيق

اركان اساسي مذاكره

روش تحقيق

تعاريف مذاكره

اركان اصلي مذاكره

اقدامات و مراحل انجام كار قبل از مذاكره

شناسايي اهداف

هدف هاي رابطه اي

پيش بيني جهت احتمالي مذاكرات

ارزيابي طرف مقابل

انتخاب استراتژي

تهيه و پيش نويس دستور جلسه

فوايد تشكيل در دفتر شما

فوايد تشكيل جلسات در دفتر حريف

ترغيب و تشويق جهت ارائه پيشنهاد

دفاع از اصول اوليه مذاكرات و رفع عوامل بازدارنده

پاسخ به پيشنهاد

چانه زني

قالب هاي شناختي در چانه زني

ختم مذاكره

استفاده از ميانجي

توافق هاي آشكار و نهان

مذاكره ملايم

مذاكره خشن

مذاكره منطقي

اهداف تجاري واقعي

مذاكره توزيعي

مذاكره تلفيقي

مذاكره درون سازماني

به كار گيري نيروهاي فردي در مذاكره

مهارت هاي مذاكره و نفوذ

بعد نفوذ به شرح زير است

دسته بندی: 🔺سایر » 🔺پروژه های آموزشی

تعداد مشاهده: 1746 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 130

حجم فایل:1,337 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل