مبانی نظری فصل دوم فایل فناوری اطلاعات و ارتباطات به همراه منابع
دسته بندي :
کالاهای دیجیتال »
رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)
مبانی نظری فصل دوم پایان نامه فناوری اطلاعات و ارتباطات به همراه منابع
فهرست
فناوری اطلاعات
فناوری اطلاعات و ارتباطات
تاریخچه فناوری اطلاعات و ارتباطات
تاریخچه فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران
تاریخچه رایانه
تاریخچه اینترنت:
حوزه های فناوری اطلاعات و ارتباطات
کامپیوتر چگونه می تواند به یادگیری افراد کمک می کند؟
ویدئو
تلویزیون
مزایای استفاده از تلویزیون در آموزش
اینترنت
گسترش شگفت انگیز اینترنت و آینده آن
بهره گیری گسترده از اینترنت
دسترسی به کتابخانه ها و مراکز علمی و آموزشی از طریق اینترنت
رادیو
گوش دادن به عنوان یک مهارت
تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری
فاوا و کیفیت آموزشی
فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش
اهمیت و ضرورت فناوری اطلاعات در نظام آموزشی کشور
تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) بر کارکردهای نظام آموزش و پرورش
فناوری آموزشی
کاربرد فناوری در تعلیم و تربیت
کارکردهای فناوری های آموزشی در یادگیری
کارکرد اکتشافی
کارکرد ابزاری
کارکرد ارتباطی
فواید فناوری آموزشی در آموزش و یادگیری
تاریخچه پیدایش و تحول فناوری آموزشی
1-آمادگی از جهت فنی برای بکارگیری فناوری و کسب اطلاعات مورد نیاز
2- استفاده از فنون فاوا در شرایط و موقعیت های حساس و مبتنی بر نیازهای برنامه درسی
3- تولید کننده اطلاعات
4- طراحی یادگیری های گروهی و مشارکتی؛ متخصصان سبک های یادگیری و توجه به تفاوت های فردی
5- تسهیل گر و راهنما
6- تلفیق کننده متون و برنامه درسی با فاوا و اصلاح کننده آن از این طریق
8- ایجاد کننده انگیزه در دانش آموزان
9- ارائه دهنده موضوعات اخلاقی، قانونی و انسانی در زمینه استفاده از رایانه و فناوری
10- نظارت و رهبری آموزش
11- ارزشیابی و بازنگری در برنامه و مواد و مطالب درسی با توجه به نتایج ارزیابی
12- هماهنگ کننده بکارگیری فناوی اطلاعات و ارتباطات
ایجاد انگیزه در دبیران نسبت به کاربرد فاوا
انعطاف پذیری فرصت های رشد و توسعه حرفه ای
ویژگی های آموزشی دبیران امروز
دانش آموزان و فاوا
فناوری اطلاعات و ارتباطات و نقش های جدید دبیر و دانش آموز
چالش های دبیران در کاربرد فاوا
پیشینه پژوهشی
داخل کشور :
خارج از کشور
منابع :