پاورپوینت کاهش اختلال اضطراب فراگیر به وجود آمده توسط والدین در کودکان با مداخله درمان شناختی- رفتار

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

برای بهم نریختن مطالب و جهت طراحی بهتر، در بعضی از صفحات از نرم افزار فتوشاپ استفاده شده است و مطالب قابل تغییر نیست. 

حتما قسمت ملاحظات كه در متن زير نوشته شده، توسط خريدار چك شود و سپس اقدام به خريد گردد

مطالب موجود در پاورپوينت: 

تعريف اضطراب

اختلال اضطراب یک بیماری روانی ناتوان‌کننده است که با نشانه‌های ترس، نگرانی و ناامیدی همراه است و در وسيع‌ترين معنا مي‌تواند با حالت‌هاي فيزيولوژيكي يا بدن شناختي و هيجاني مختلفي همراه باشد.

 

عوامل ايجاد كننده، علائم و نشانه‌های اضطراب
براي عوامل ايجاد‌كننده‌ي اضطراب قطعيتي وجود ندارد. نظر قطعي درباره‌ي تأثیرهايي كه در فرد ايجاد مي‌كند، دشوار است. هر چند نشانه‌هاي اضطراب از نوع و شدت در افراد و موقعيت‌هاي مختلف، متفاوت است، ولي بعضي از نشانه‌ها در تمام اختلا‌ل‌هاي اضطرابي مشترك هستند.

تأثیر اضطراب بر کودکان

تحقيقات نشان داده اند كه اضطراب در دوره كودكي مي‌تواند با نقايص ويژه در عملكرد و رشد شخصي همراه گردد.

عمده علائم جسمی و رفتاری

انتظار بيش از حد والدين و يا شرايطي كه والدين مدام از كودك توقع دارند مي‌تواند در ايجاد اختلال اضطراب منتشر در كودكان دخيل باشد

مهترین عوامل در تعیین پیش‌آگهی بد در کودکان دچار اضطراب

عوامل زمينه ساز اختلال اضطراب فراگير

رفتار والدين با كودكان و رابطه آن با اضطراب


روش‌های درمانی اختلال اضطراب

CBT  براي كمك به كودك بايد براساس اصول استاندارد انجام شود

بازي درماني

استفاده از بازي درماني در خلال CBT به كودكان و والدين آنها كمك مي‌كند تا پاسخ‌هاي اضطرابي شان را مديريت كنند. 
آزمون اندريافت كودكان (CAT) 
براساس نظريه شخصيتي موري در سال ١٩٤٩ به وسيله سونيا سورل بلاك و لئوپاد بلاك براي كودكان ٣ تا ١٠ تهيه شده است. آزمون داراي ١٠ كارت است و در كارتهاي اين آزمون به جاي تصاوير انسان از تصوير حيوانها استفاده شده است، با اين تصور كه كودكان در مورد تصاوير حيوانات آسانتر فرافكني مي‌كنند. تصويرها طوري طراحي شده‌ا‌ند كه بتوانند تخيلات مربوط به تجارب دوره كودكي را برانگيزد، هدف آزمون درك نوع ارتباط كودك با اطرافيان و همچنين شناخت گرايش‌ها، تعارضها، رقابت‌ها و ترس‌هاي او است.
نتیجه‌گیری
درمان‌ نكردن اضطراب موجب ايجاد مشكل در عملكرد تحصيلي، روابط اجتماعي و عزت نفس پائين در كودكان خواهد شد. كودكان معمولاً در مورد مشكل پيش آمده و يا احساسشان به صورت مستقيم صحبت نمي‌كنند. ولي در مقابل مي‌توانند از طريق روش‌های رواندرمانی مثل درمان رفتاری- شناختی، بازي، در نقاشي‌ها و يا گاهي داستان، اين چيزها را بيان كنند. مشاركت والدين در درمان اضطراب به دليل عوامل مختلف، در رفع اضطراب نقش مهمي دارد. بعد از ورود به دنياي كودك از طريق تصاوير و نقاشي‌هاي مختلف، اهداف درماني را متناسب با رويكرد CBT ادامه می‌دهیم. به اين صورت كه نقايص شناختي احتمالي كودك را شناسايي كرده، در واقعيت آنها را امتحان كرده و مهارت‌هاي جديد را به وي ياد مي‌دهيم و نيز افكار و باورهاي غيرمنطقي را به چالش كشيده و با تفكر منطقي جايگزين مي‌كنيم. 


 

ملاحظات
مطالبی که در زیر ارائه میگردد در پاورپوینت موجود نبوده و برای ارائه بهتر فرد باید از مطالب زیر در هنگام ارائه استفاده کند. مطالب درون پاورپوینت برای دیدن دیگر افراد بوده و مطالب زیر با صوت توسط دانشجو باید عنوان گردد. این روش، در کلاس های مجازی استفاده شده و از خستگی دیگران می کاهد. دانشجو باید مطالبی به جز مطالب پاورپوینت نیز در گفتار خود داشته باشد که مطالب زیر برای این هدف نوشته شده است. منابع مطالعاتی بسیاری جهت جمع آوری پاورپوینت استفاده شده است و مطالب زیر و پاورپوینت، همگی از کتاب های این رشته استفاده شده است.

ص سوم
اختلال اضطراب یک بیماری روانی ناتوان‌کننده است که با نشانه‌های ترس، نگرانی و ناامیدی همراه است و در وسیع‌ترین معنا می‌تواند با حالت‌های فیزیولوژیکی یا بدن شناختی و هیجانی مختلفی همراه باشد. اختلالات اضطرابی واجد بیشترین فراوانی در سطح کل جمعیت هستند و از شایع ترین اختلالات روانی دوران کودکی و نوجوانی نیز می‌باشد. پژوهش‌های جمعیت شناختی شیوع آن را بین ۱۵ تا ۲۲ درصد گزارش کرده‌اند.
معرفی انواع اضطراب از پاور
در این ارائه قصد معرفی انواع اضطراب رو نداریم و فقط به اضطراب فراگیر، یا منتشر در کودکان و راه های درمان اون به صورت موردی بر درمان شناختی- رفتاری می پردازیم.

ص چهارم
کلش رو از رو پاور میخونی
ص پنجم
اضطراب ۳ نوع علائم داره : شناختی، رفتاری، جسمی
در این صفحه شناختی رو ارائه میدیم
یکی، یکی انگشت ها رو باز میکنی : 
سطح پایین تحصیلی و اجتماعی: اختلال در حل مسئله و عملکرد تحصیلی، تفکر جزمی، اختلال در تمرکز، اختلال در حافظه
اختلال در امور روزمره: واکنش بیش از حد به رویدادهای کم اهمیت، زودرنجی، گوش به زنگی افراطی، کمال رایی.
اجتناب از فعالیت‌های جدید: انجام ندادن امور چالش بر‌انگیز
ترس، نگرانی و غمگینی: ترس از دست دادن کنترل، ترس از شکست.
اعتماد به نفس پائین 
بعد میگیم : میزان تاثیرات منفی اختلالات اضطرابی بستگی مستقیم به دوام و باقی ماندن اختلال دارد و در صورت عدم درمان به صورت یک اختلال مزمن در بزرگسالی ادامه می‌یابد.

ص ششم
در این صفحه علائم رفتاری و جسمی رو معرفی میکنیم 
از رو پاور میخونیم

ص هفتم
عوامل مهمی در خصوص تعیین پیش آگهی بد در کودکان دچار اضطراب نقش دارد، از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: سن شروع بیماری، شدت بروز علائم، پاسخ ضعیف به درمان اولیه و همراه شدن با بیماریهای دیگر. 

ص هشتم
عوامل رو از رو پاور میگیم بعد میگیم در این پاور تمرکز بر روی نقش خانواده بر روی اضطراب فراگیر کودکانه

ص نهم
خانواده نخستین واحد اجتماعی است که کودک و نوجوان فرایند رشد شناختی، اجتماعی، عاطفی و روانی خود را در آن ،تجربه می‌کند و در خانواده، روش فرزندپروری بر چگونگی رشد و تکوین شخصیت کودکان و نوجوانان و مترتب آن بر اضطراب کودکان تاثیر بسزایی دارد. محققان معتقدند که ارتباط بین سبک‌های فرزندپروری والدین (دیکتاتوری یا کنترل شدید، سهل گیر و بی تفاوت، دموکراتیک و آزادمنش) و اضطراب، وجود دارد.

ص ۱۰
پاور رو میخونیم و بعد این رو میگیم: 
که از مهمترین دلایل عدم توانایی کامل کودکان در بروز حالت‌های اضطرابی و گزارش آنها به درمانگر، عدم تشخیص دقیق علائم اضطرابی کودکان توسط والدین می‌باشد.
مزیت آموزش به والدین برای کاهش اضطراب کودک، شامل بهبود تعامل والد- کودک و روش‌های جدید انضباط در محیط خانواده است .

ص ۱۱
صرفا جهت معرفی عوامل درمان این صفحه عنوان میشه 
اول از همه میگیم که روش های درمان به طور کلی به سه صورت دارودرمانی، اقدمات خودحمایتی و رواندرمانی هستند که هر کدام شامل بخش های متفاوت هستند. در این تحقیق بر روی رواندرمانی و به طور خاص cbt یا درمان‌ شناختی – رفتاری اشاره میشه
ص ۱۲
مطلب توی پاور خونده میشه بعد این رو عنوان میکنیم
اساس کار درمان شناختی رفتاری، بررسی افکار و برداشت های منفی ای است که باعث ایجاد این اضطراب شده است و به وسیله ی آن ها مدیریت اضطراب انجام می شود. بر این اساس، طرز فکر شما درمورد یک موقعیت، بسیار مهم تر از اتفاقاتی است که در آن موقعیت می افتد.
به بیان دیگر، این افکار شما هستند که احساسات شما را می سازند.
افکار منفی، ترس و اضطراب را افزایش می دهند. بنابراین، هدف درمان شناختی رفتاری، اصلاح این افکار منفی و جایگزینی آن با برداشت های مثبت و واقعی تر است.
CBT می‌تواند به صورت جداگانه و یا با درگیری خانواده و والدین در یک گروه انجام شود یا از راه دور و در منزل انجام شود. CBT خانواده / والدین می‌تواند شامل آموزش روانشناختی والدین یا مهارت‌های همدرد درمانی باشد

ص ۱۳
از رو پاور میخونیم


ص ۱۴
استفاده از بازی درمانی در خلال CBT به بچه‌ها و والدین آنها کمک می‌کند تا پاسخ‌های اضطرابی شان را مدیریت کنند. شواهد مطرح شده حاکی از اثربخشی درمان CBT از طریق بازی درمانی دارند و اظهار می‌شود که این نحو درمان مناسب رشد شناختی کودکان می‌باشد و موفقیت‌های درمانی چشمگیری را در آموزش به کودکان برای مقابله با اضطراب همراه داشته است. در خلال پیگیری CBT، بازی درمانگران می‌توانند همراه با مراقب کودک، تاثیرات منفی محیط را به کودک یاد دهند و نیز به کودک آمورش دهند تا چگونه رفتارهای خود را تنظیم کند و با اضطرابش مقابله کند.
ص ۱۵
از رو پاور میخونیم

ص ۱۶
از رو پاور میخونیم


 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 2489 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 16

حجم فایل:13,817 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل