تحقیق چگونه نیاز ها ی جوان را بشناسیم

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته معارف اسلامی (آموزش_و_پژوهش)

مـشـخـصـات فـایـل

مـوضـوع تـحـقـیـق : چگونه نیاز ها ی جوان را بشناسیم
فـرمـت فـایـل : Word ( قابل ویرایش )
تـعداد صـفـحـات : 46
قابل ارائه و مناسب بعنوان تحقیق کلاسی


بـخـشـی از مـتـن ایـن تـحـقـیـق :

جوان و تربيت
" فرزندم ، قبل از آنكه قبلت، سخت شود و انديشه ات ، مشغول گردد، به تربيت تو مبادرت نمودم."
(حضرت علي عليه السلام)
" تربيت، زيباترين چيزي است كه در بهترين انسانها ، آشكار مي شود."( افلاطون)
چهار چيز است كه اگر جمع شود در دل سنگ
لعل و ياقوت شود ، سنگ بدان خارايي پاكي طينت و اصل گهر و استعداد تربيت كردن مهر از فلك مينايي در من اين هرسه صفت هست كنون مي بايد تربيت از تو كه خورشيدجهان آرايي. (سعدي)
در ميان عوامل مختلفي كه منشأ و موجد تحولات اجتماعي مي شود، تربيت، آرامترين مطمئن ترين و مفيد ترين آنها مي باشد، تربيت ، روندي بسيار طولاني دارد و تقريباً در همه مراحل عمر آدمي از تولد تا مرگ، نقش خود را ايفا مي كند ، ولي اين نقش در برخي مراحل بر جسته و تعيين كننده و در مقاطعي ديگر نقش آن كمرنگ ومحدود مي باشد. برخي از دانشمندان نظير " كارن هورناي " . مهمترين سالهاي تربيت پذيري را هفت سال اول زندگي و پاره اي ديگر تا دوران نوجواني مي دانند و معدودي نظير " كارل يونگ" تأثيرپذيري آدمي از تربيت را تا چهل سالگي ، مي دانند. ابتدا بايد معلوم نمود كه مقصود از تربيت چيست؟ آيا آموختن مفاهيم علمي و يا انباشته كردن ذهن شاگردان است؟
" امرسون" مي گويد: " يك مسأله علمي را به شاگرد ياد دادن كار آساني است ، ولي او را با اميد و اراده و جديت تربيت كردن و قواي روحي اش را براي كار آماده كردن ، علمي است دشوار كه ازهمه كس ساخته نيست".
در حقيقت ، بايد گفت انتقال علم مرحله نازلي از تربيت است و ايجاد روح علمي ، مرحله عالي تربيت مي باشد.
در مرحله بعد ، ضروري است، از عواملي كه اثر گذار بر تربيت هستند ، سخن گفت،مهمترين آنها عبارتند از: زمينه ژنتيكي ، عامل محيط خانوادگي ، محيط آموزشي ‹ مدرسه›، محيط اجتماعي ‹نفوذ همسالان ،نهادها و مراكز اطلاع رساني و رسانه هاي گروهي›، عامل رشد ( تحولات مربوط به عامل سني )، عامل مذهب و در نهايت اراده خودساز شخصيت . هر يك از اين عوامل در زمان خاصي ، وارد صحنه شده و تأثيرات خود را بر آدمي اعمال مي نمايد . به گونه اي كه مي توان ، شخصيت فرد را بر آيند عوامل مذكور تلقي نمود با اين توضيح كه دايره نفوذ تأثير هر يك از عوامل كه گسترده تر باشد، شخصيت آدمي در همان جهت ،شكل مي گيرد ...

فهرست مطالب :

ـ جوان و تربیت
ـ جوان و تعالی شخصیت
شیوه ها و راه کار ها
ـ جوان و جستجوی هویت
مفهوم بحران هویت
زمینه ها پیدای بحران هویت
راه کارها و پیشنهاد ها
ـ جوان و نیازهای روحی
چگونه نیاز ها ی جوان را بشناسیم
نیاز ها ی اساسی جوان
ـ جوان و سلامت روان
ـ جوان و هدف زندگی
هدفداری و آثار آن
نقش ما و هدفداری جوانان
ـ جوان و دوستی
معیار ها ی انتخا ب دوست
ــ جوان و آزاد ی
آزاد ی مثبت و منفی
آزادی درونی و بیرونی
پیشنهاد هایی در خصوص آزادی جوانان
ـ جوان و سازگار ی
ـ جوان و ابزار وجود
پیشنهاد هایی برای تامین ابزار وجود جوانان
ـ جوان و ارتباطات انسانی
ـ جوان و اعتماد به نفس
شیوه ها ی ایجاد و تقویت اعتماد به نفس
ـ جوان و تهاجم فرهنگی
ـ جوان و خویشتنداری
ـ جوان و مدیریت زمان

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته معارف اسلامی (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 2080 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 46

حجم فایل:173 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل