تحقیق نظريه ياد گيري محاسبه اي
دسته بندي :
کالاهای دیجیتال »
رشته حسابداری (آموزش_و_پژوهش)
دانلود تحقیق با عنوان نظريه ياد گيري محاسبه اي،
در قالب word و 100 صفحه
بخشی از متن تحقیق
در اين بخش ويزگيهاي نظري در مورد مشکلات متعدد ياد گيري ماشين حساب ارايه شده و انواع مهارت هاي متعدد الگوريتم هاي ياد گيري ماشين حساب مطرح شده است.اين نظريه در صدد يافتن پاسخي مناسب به اين سوالات است.تحت چه شرايطي ياد گيري موفقيت آميز امکان پذير است و تحت چه شرايطي غير ممکن است.وتحت چه شرايطي الگوريتم خاص ياد گيري ,ياد گيري موفقيت آميز را تضمين ميکند.
مقدمه 1-7
هنگامي که يادگيري ماشين حساب مورد مطالعه قرار ميگيرد،اين طبيعي است که تعجب کنيد ،چه قانون کلي ميتواند بر ياد گيرنده هاي ماشين و غير ماشين فايق آيد. آيا اين امکان وجود دارد تا دسته اي از مشکلات ياد گيري جدايي ناپذير را که شايد مشکل يا ساده باشد را بتوان جدا از الگوريتم ياد گيري شناسايي نمود.؟ آيا ميتوان تعداد مثال هاي آموزشي لازم را براي اطمينان از ياد گيري موفقيت آميز تعيين کرد؟چگونه اين تعداد تحت تاثير قرار ميگيرند ، اگر ياد گيرنده اجازه داشته باشد تا سوالاتي را يراي معلم مطرح کند ودر مقابل نمونه اختياري از مثال هاي آموزشي را مشاهده کند ؛آيا ميتوان تعداد خطا هايي را که ياد گيرنده قبل از آموختن عملکرد مورد نظر ،
انجام داده را مشخص کرد؟آيا ميتوان پيچيدگي محاسباتي جدايي ناپذير دسته اي از مشکلات ياد گيري را توصيف کرد؟
اگر چه جواب هاي کلي که به اين سوالات داده ميشود هنوز نامشخص اند اما بخش هايي از نظريه ياد گيري محاسباتي شکل گرفت.در اين بخش نتايج قابل توجهي که از اين نظريه به دست آمده ، ارا يه ميشود و در بردارنده پاسخ سوالاتي است که در محدوده تنظيم مشکلات خاص ايجاد ميشود.ما در اين جا بر روي مسا له يادگيري استقرايي تاکيد نموديم که عملکرد مورد نظر آن مشخص نيست. فقط ميتوان الگوهاي آموزشي بر طبق اين عملکرد مورد نظر به دست آوردو فرضيه هاي انتخابي را با فاصله تعيين کرد.در طي اين تنظيم نمودن ما سوالاتي را از اين قبيل مطرح ميکنيم.چند تا از الگوهاي آموزشي براي ياد گيري موفقيت آميز عملکرد مورد نطر کافي است؟چند خطا توسط ياد گيرنده قبل از موفق شدن رخ ميدهد .طبق ان چه که ما مشاهده ميکنيم اين امکان وجود دارد تا محدوديت هاي کمي بر روي اين ارزيابي تعيين کنيم که به خصوصيات مسايل ياد گيري بستگي دارد و از اين قرار است :
• اندازه يا پيچيدگي فاصله فرضيه اي که توسط ياد گيرنده مطرح ميشود.
• دقت داشتن در مورد اين که مفهوم مورد نظر بايد تقريبي باشد.
• اين احتمال باشد که ياد گيرنده مبتواند فر ضيه موفقي را ارايه دهد.
• روش الگوهاي يادگبري براي ياد گيرنده مطرح باشد....