تاثير هوش هيجاني و ايجاد حفظ طراوت و شادابي در محيط هاي آموزشي

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)

اهداف اين مقاله

هدف از نوشتن اين مقاله از يكسو شناخت هوش هيجاني و تاثير آن در شادي و نشاط در مدارس و در نتيجه اثر آن بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان و عملكرد نظام آموزش و پرورش مي باشد . تاچنانچه در صورت مثبت بودن چنين رابطه اي توجه دست اندر كاران نظام آموزش كشور هر جه بيضتر به اين مسئله جلب كرد

•           هوش هيجاني:در سال 1995 جامعه آمريكا واژه هوش هيجاني را به عنوان يك گزينه مهم معرفي كرده است. ظهور ناگهاني توجه به اين مفهوم از كتاب دانيل گلمن شروع شد ،چرا هوش هيجاني مهمتر از (IQ ) است ؟ اين كتاب با ديدگاه مردمي موارد هوش هيجاني را كه براي اولين بار توسط پرفسور جان ماير و پيتير سالوي چاپ شده بود مورد توجه قرار داد .پرفسور گاردنر نيز (1983) گفته بود به جز (IQ ) هوش هاي متنوعي  مثل توانايي فهم ودر ك احساس ديگران ( هوش بين فردي) و توانا يي فهم و كنترل يك رابطه ( هوش درون فردي)  وجود دارند كه فاكتور كليدي در تعيين موفقيت هاي شغلي و تحصيلي هستند .

•           تعريف مدرسه : بر اساس ماده يك آيين نامه اجرايي آموزش و پرورش همگاني ، مدرسه سازماني است كه : " بر مبناي معيارهاي رسمي تاسيس مي شود و با نظارت ادارات آموزش و پرورش مسئوليت اجراي برنامه هاي مصوب پرورشي و آموزشي كشور را در سطح تحصيلي معين عهده دار   مي گردد" .

•           تعريف جوسازماني : در هر سازماني ، جو سازماني به وسيله محيط، فضاي فيزيكي ، روشهاي تعامل كاركنان با يكديگرو ارتباطات سازما ن با محيط خارجي ايجاد مي شود .

 

فرمت فایل : Word ( قابل ویرایش )

تعداد صفحات : 25

 


 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 1480 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 25

حجم فایل:21 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل