بررسی بهبود نظم و انضباط كيفي را در دبستان

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)

جمع آوري اطلاعات شواهد

مطالعه كتابخانه اي در خصوص انضباط صورت گرفت كه اهم آن به شرح زير است:

ويژگي هاي دانش آموزان ابتدايي

با توجه به اين مطلب كه در برقراري نظم و انضباط به صورت كيفي بايد به ويژگي هاي فراگير از نظر رشد و همچنين مقتضيات زمان توجه داشت تا گام هاي انضباطي موثر و اثر بخش و با توجه به تواناييها و نيازها برداشته شود در اين قسمت به ويژگي هاي كودكان دبستاني در سه مقوله جسمي، ذهني، عاطفي، اجتماعي پرداخته مي‌شود.

 

خصوصيات جسمي

-بيش از حد فعال هستند

-به زمان هايي براي استراحت نياز دارند

-كنترل عضلات بزرگ هنوز بر عضلات كوچكتر برتري دارد

-بيماري هاي عمومي دوران كودكي غالباً در اين سنين پيش مي آيد

-كنترل بدني بسيار خوبي دارند و اين باعث جسارت آنان شده و در كلاس سوم جسارت به حداكثر ميرسد.

خصوصيات ذهني

-علاقه زياد به يادگيري دارند

-حرف زدن را دوست دارند (هوش كلامي)

-قوانين را مطلق مي دانند و همه بايد آنها را رعايت كنند براي مثال ميل به لو دادن ديگران ممكن بخشي از جريان توجه شديد آنان به قوانين باشد

-تفكر عيني دارند و در اواخر اين دوره كم كم به مرحله تفكر انتزاعي مي‌رسند

خصوصيات عاطفي

-علايق و دلبستگي هاي آنها تنوع زيادي ندارد. از نظر عاطفي به پدر و مادر و معلم وابستگي زيادي دارند و از اين الگوها اقتدار نظم و برنامه را خواستار هستند.

-در اثر كمبود هر يك از الگوها به دنبال الگوي ديگر مي‌روند و از او نيازهاي عاطفي خود را مي طلبند

-به تدريج از احساسات ديگران آگاه ميشوند (از خود ميان بيني تا ميان واگرايي)

-به انتقاد و تمسخر حساسند و به تشويق و توجه نياز زيادي دارند

-دوست دارند كه معلم را خوشحال كنند و دوستدار كمك كردن هستند

-از داشتن مسئوليت لذت مي برند

 

 

فرمت فایل : Word ( قابل ویرایش )

تعداد صفحات : 44

 


 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 1397 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 44

حجم فایل:215 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل