بررسی بهبود نظم و انضباط كيفي را در دبستان
دسته بندي :
کالاهای دیجیتال »
رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)
جمع آوري اطلاعات شواهد
مطالعه كتابخانه اي در خصوص انضباط صورت گرفت كه اهم آن به شرح زير است:
ويژگي هاي دانش آموزان ابتدايي
با توجه به اين مطلب كه در برقراري نظم و انضباط به صورت كيفي بايد به ويژگي هاي فراگير از نظر رشد و همچنين مقتضيات زمان توجه داشت تا گام هاي انضباطي موثر و اثر بخش و با توجه به تواناييها و نيازها برداشته شود در اين قسمت به ويژگي هاي كودكان دبستاني در سه مقوله جسمي، ذهني، عاطفي، اجتماعي پرداخته ميشود.
خصوصيات جسمي
-بيش از حد فعال هستند
-به زمان هايي براي استراحت نياز دارند
-كنترل عضلات بزرگ هنوز بر عضلات كوچكتر برتري دارد
-بيماري هاي عمومي دوران كودكي غالباً در اين سنين پيش مي آيد
-كنترل بدني بسيار خوبي دارند و اين باعث جسارت آنان شده و در كلاس سوم جسارت به حداكثر ميرسد.
خصوصيات ذهني
-علاقه زياد به يادگيري دارند
-حرف زدن را دوست دارند (هوش كلامي)
-قوانين را مطلق مي دانند و همه بايد آنها را رعايت كنند براي مثال ميل به لو دادن ديگران ممكن بخشي از جريان توجه شديد آنان به قوانين باشد
-تفكر عيني دارند و در اواخر اين دوره كم كم به مرحله تفكر انتزاعي ميرسند
خصوصيات عاطفي
-علايق و دلبستگي هاي آنها تنوع زيادي ندارد. از نظر عاطفي به پدر و مادر و معلم وابستگي زيادي دارند و از اين الگوها اقتدار نظم و برنامه را خواستار هستند.
-در اثر كمبود هر يك از الگوها به دنبال الگوي ديگر ميروند و از او نيازهاي عاطفي خود را مي طلبند
-به تدريج از احساسات ديگران آگاه ميشوند (از خود ميان بيني تا ميان واگرايي)
-به انتقاد و تمسخر حساسند و به تشويق و توجه نياز زيادي دارند
-دوست دارند كه معلم را خوشحال كنند و دوستدار كمك كردن هستند
-از داشتن مسئوليت لذت مي برند
فرمت فایل : Word ( قابل ویرایش )
تعداد صفحات : 44