تحقیق تاثير محيط بر خلاقيت كودكان
دسته بندي :
کالاهای دیجیتال »
رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)
بخشی از متن اصلی :
بعضي از محيطها براي يادگيري، انگيزهاي بسيار جالب هستند و برخي ديگر بهترين و مؤثرترين وسايل را به فراخور استعداد افراد دربردارند.
عوامل سازندة محيط براي كودك عبارتند از: فضاي كافي براي فعاليت، وسايل بازي مناسب، دوستان مهربان، آموزش و راهنمايي و وظايفي كه به آنها محول ميكنيم و در حيطة توانايي آنهاست.
براي اينكه يك وسيله به بهترين وجه ممكن طراحي شود بايد تا حد امكان با مكان استفاده محصول آشنا بوده و خصوصيات آن را مشخص كنيم تا در انتخاب فرم، عملكرد، جنس و مسايل ديگر مربوط به طراحي محصول مواردي برگزيده شوند كه بيشترين سازگاري با محيط و عناصر وابسته به آنها از جلمه اشياء پيرامون محصول و استفادهگر را داشته باشد.
تشريح خصوصيات محيط استفاده:
اتاق كودك به واسطة استفادهاي كه از آن ميشود، داراي خصوصيات خاصي است كه در اينجا به بررسي آن ميپردازيم:
1- اتاق كودك، اتاقي است كه در حدود 12 متر يا حدود 2*3 محسوب ميشود.
2- دماي اتاق همواره متعادل است و از سرد و گرم شدن بيش از حد آن جلوگيري ميشود.
3- حتي الامكان آفتاب گير انتخاب ميشود و نور خورشيد به داخل اتاق ميتابد.
4- كودك در اتاق خود احساس آرامش كرده و آنجا را حيطة قلمرو خود ميداند.
5- در اتاق وي، معمولاً انواع و اقسام اسباب بازيها مشاهده ميشود.
6- رنگ اتاق كودك معمولاً با ديگر اتاقها متفاوت است و با توجه به جنسيت كودك، ديوارها رنگ آميزي ميشوند.
7- لوستر، تابلوها و وسايل فانتزي و كودكانه در اتاق وي استفاده مي شود.
8- والدين سعي ميكنند، حتي الامكان وسايل اتاق كودكشان قابل شستشو باشد.
تاثيرات محيط بر محصول:
تاثيرات بصري:
- چهار گوش بودن اتاق و صاف بودن ديوارها
- ابعاد اتاق كودك
- وجود وسايل فانتزي و كودكانه در اتاق كودك
- رنگ اتاق
تاثيرات فيزكي و شيميايي:
- ايجاد ضربه به محصول از جانب كودك يا حين حمل و نقل
بايد توجه داشت كه اين محصول توسط گروه سني 4 تا 6 سال استفاده ميشود و اين گروه مايل به حركت، جنبش و بازي ميباشند، در نتيجه ممكن است محصول با صدماتي روبه رو شود.
- رطوبت
اين محصول معمولاً سر و كاري با محيط مرطوب ندارد و قابليت شستشوي محصول بستگي به جنس آن دارد.
- مواد رنگي (ابزارهاي كار و نقاشي)
خود مواد رنگي و ابزارهاي نقاشي، كاردستي و خمير بازي نيز مي توانند عاملي براي آلودگي و آسيب رسي به محصول باشند.
- دستهاي آلودة كودك:
كودكان به علت شيطنت و كنجكاوي غالباً آلودگيهاي مختلفي را از طريق دستهاي خود به محصول منتقل مينمايند. اين آلودگيها به طور عمده شامل آلودگيهاي خوراكي و غير خوراكي است. آلودگيهاي خوراكي مانند شكلاتها معمولاً ذرات چربي و نشاسته بر محصول باقي ميگذارند كه معمولاً به وسيلة آب و مواد شوينده قابل نظافت است ولي آلودگيهاي غير خوراكي مي تواند شامل موارد مختلفي از جمله آلودگيهاي شيميايي باشد.
این فایل به همراه چکیده ، متن اصلی و منابع تحقیق با فرمت word ( قابل ویرایش ) در اختیار شما قرار میگیرد.
تعداد صفحات : 43