مسابقات قرآنی

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

بخشی از متن اصلی :

فهرست مطالب

عنوان     صفحه

فصل اول

مقدمه      6

بیان مسئله 7

فرضیه    7

توصیف وضعیت موجود        8

اهمیت و ضرورت تحقیق       9

هدف و ضرورت انتخاب روش            9

فصل دوم- جمع آوري اطلاعات و شواهد

پیشینه ی تحقیق       12

اهداف فعالیت های غیر رسمی در مدرسه 13

ویژگی های فعالیت های غیر رسمی در مدرسه      14

نگاهی به فعالیت های مکمل و فوق برنامه در چند کشور       14

فصل دوم - جمع‌آوري اطلاعات (شواهد 2)

تحلیل اطلاعات       22

انتخاب راه جدید موقتی و اجراي راه موقتی          22

ارزیابی اجرا و جمع آوری شواهد اطلاعات (شواهد 2)        22

انتخاب راه جدیدتر و ارزشیابی راه جدید 23

فصل سوم

جمع آوری اطلاعات (شواهد 3)           24

تحلیل اطلاعات       26

انتخاب راه جدید موقتی         26

طرح تهیه ی جدول زمان بندی مسابقات   26

انتخاب راه جدید تر و ارزشیابی راه جدید 28

طرح شاخه های موازی         34

طرح ارزشیابی توصیفی فعالیتهای پرورشی          36

طرح تقدیر از دانش آموزان مسئول، برگزیده، شرکت کننده در مسابقات  38

طرح استفاده از دانش اولیا و همکاران    40

طرح استفاده از اوقات فراغت تابستانی   40

نتیجه گیری           42

چکیده     43

پیشنهادات 44

فهرست منابع و مآخذ            48

چکیده

عنوان پژوهش: چگونه مي‌توانم اجرای مسابقات قرآنی، فرهنگی، هنری و پرسش مهر دانش آموزان را بهبود بخشم؟

هدف و ضرورت انتخاب روش

-           تقویت روحیه ی تعاون و مسئولیت پذیری در فعالیت های مسابقات فرهنگی، هنری، قرآنی، پرسش مهر.

-           استفاده ی بهینه از همکاری اولیا، نیروهای مختلف برای برگزاری مسابقات در مدرسه.

-           رشد شخصیت اجتماعی و افزایش اعتماد به نفس در دانش آموزان.

-           تقویت نگرش و رفتار منطقی دانش آموزان نسبت به مسابقات

جمع آوری و تحلیل اطلاعات شواهد (1):

با مطالعه از کتابها و تحقیقات انجام شده پی بردم که برنامه های رسمی و متداول در کلاسهای درس عمدتاً بر پرورش حافظه و به کار انداختن قوای ذهنی شاگردان تاکید مي‌نماید و رشد جنبه های اجتماعی، عاطفی افراد مورد توجه قرار نمی گیرد. برای کم کردن و یا از بین بردن چنین نقایصی استفاده از فعالیت های غیر رسمی مثل مسابقات نقش بسیار مهمی را ایفا مي‌کند. متأسفانه همکارن، اولیاء و دانش آموزان آگاهی کمی از نقش چنین فعالیت هایی دارند که اطلاع رسانی صحیح در این رابطه الزامی است.

 

 

 

مقدمه

انسان موجودی است که دارای توانایی هایی است که به مدد استفاده از قدرت تعقل و تفکر مي‌تواند به شکوفایی برسد. تربیت جامع و همه جانبه مستلزم بوجود آوردن شرایط مناسب برای رشد تمام ابعاد شخصیت انسان و شکوفا شدن تواناییها و استعدادهای بالقوه ای است که خدای مهربان در وجود انسان به صورت فطری قرار داده است. یکی از مهمترین مکانهای پرورش استعدادها و تواناییهای دانش آموزان خانه ی دوم آنها، مدرسه است.

سالهاست که مسابقات در رشته های مختلف در مدارس برگزار مي‌شود و ماهر سال شاهد افزایش مسابقات و تنوع بیشتر آنها در مدارس هستیم. با نگاهی گذرا در مي‌یابیم که تعداد زیادی از هنرمندان، حافظان قرآن و نهج البلاغه، محققان و پژوهندگان، شاعران و نویسندگان، روزی دانش آموزی بودند که در مسابقات مدارس شناسایی و فعال شده اند.

اگر مسابقات مدارس به صورت برنامه ریزی شده، مناسب با توانمندی دانش آموزان و هدفمند صورت گیرد، چون از عناصر مختلف از قبیل تعالیم دینی، هنر، زیبایی دوستی، و ... که همه جزو کشش های فطری انسان است کمک مي‌گیرد مي‌تواند بهترین ابزار تربیتی و آموزشی باشد. دانش آ موزان در مسابقات زندگی را به صورت واضح و روشن تجربه مي‌نمایند و مي‌آموزند چگونه مسائلشان را حل کنند، چگونه ارتباط برقرار نمایند، چگونه به پیروزی برسند، چطور با شکست مواجه شوند و ...

این فایل به همراه چکیده ، فهرست مطالب ، متن اصلی و منابع تحقیق با فرمت word ( قابل ویرایش ) در اختیار شما قرار

می‌گیرد.

تعداد صفحات :  49

 


 

 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 1593 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

تعداد صفحات: 49

حجم فایل:224 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل