بررسی ارتباطات بین فردی در کلاسهای حضوری و غیر حضوری ( مجازی )
دسته بندي :
کالاهای دیجیتال »
رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)
بخشی از متن اصلی :
مقدمه:
این تحقیق تحت عنوان بررسی مقایسه ارتباطات بین فردی در کلاسهای حضوری و مجازی را در دانشگاه مورد بررسی قرار میدهد با توجه به اینکه ارتباطات بین فردی دانش آموزان در یادگیریشان نقش بسزایی دارد پس به دنبال یادگیری موثرتر آنها با توجه به حضور و عدم حضور فرد در کلاسها میپردازیم و تاثیرات و مزایا و معایبی که با توجه به فعالیتهای که در هر کدام از این کلاسها میتواند صورت بگیرد بررسی میکنیم.
ارتباط به معانی گفته میشود که طی آن میتوانیم اهداف و مقاصد خود را به دیگران منتقل کنیم و در مقابل بتوانیم اهداف و مقاصد دیگران را درک کنیم. فرایند ارتباط نقش ویژهای در امور آموزش دارد و از طریق یادگیری، تدریس و مدیریت صورت میگیرد در آموزش مجازی برای انجام آنها و به کاربردن آن در کلاس درس به ابزارها و وسایلی نیاز دارد که در آن دانش آموزان حضور فیزیکی ندارد و بیشتر از طریقارتباطات اینترنتی با هم رابطه دارد و در این آموزش ارتباطات فردی به صورت موثر صورت نمیگیرد ولی در کلاسهای حضوری دانش آموز با معلم رابطه متقابل دارد ودر اینآموزش به غیر از تدریس عوامل دیگری در یادگیری دانش آموزان موثر است.
بیان مسئله:
درک معنی و مفهوم روابط انسانی وابسته به شناخت عوامل یا شاخصهای بوجود آورندهآن میباشد شاخصها یاعواملی که نشاندهنده وجودو به وجودآورنده روابط در سازمانها و به ویژه محیطهای آموزشی است بسیار گوناگون و متنوع میباشد . اهم این شاخصها شامل درک نیازها و استعدادها، درک تفاوتهای فردی، مشکل شناسی، شناخت و احترام به شخصیت دیگران، درک موقعیت فرد، بیان عواطف و احساسات و توان برقراری ارتباط که یکی از شاخصهای مهم روابط انسانی میباشد بستگی دارد. ارتباط به عنوان فرایندی تعریف میشود که طی آن میتوانیم اهداف و مقاصد خود را به دیگران منتقل دهیم و در مقابل، اهداف و مقاصد دیگران را نیز درک کنیم. فرایند ارتباط نقش ویژهای در امور آموزشی دارد و از طریق یادگیری، تدریس و مدیریت صورت میگیرد.
این فایل به همراه چکیده ، متن اصلی و منابع تحقیق با فرمت word ( قابل ویرایش ) در اختیار شما قرار میگیرد.
تعداد صفحات : 14