تحقیق بررسی روش ها و فنون تدریس

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

 

بخشی از متن اصلی :

 

فهرست

هدفهاى آموزش انفرادى                                                                   

رعايت تفاوتهاى فردى

رشد استقلال در عمل و يادگيرى

عادت به مطالعه

ايجاد مهارت در مطالعه

مطالعه خود هدايتشده و مستقل

پيشرفت بر اساس توان فردى

يادگيرى تا حد تسلط

تدريس خصوصى

راهنمايى

يادگيرى تا حد تسلط (انفرادى) (mastery learning)

آموزش برنامهاى (PI)

آموزش برنامهاى خطى

اصول مهم در برنامهريزى خطى

آموزش برنامههاى شاخهاى

مشخصات برنامههاى شاخهاى

آموزش به وسيله رايانه (CAI)

آموزش انفرادى تجويز شده (IPI)

نقش معلم در آموزش انفرادى تجويز شده (IPI)

آموزش انفرادى هدايت شده (IGE)

کلاسهاى بدون پايه (nongraded classes)

آموزش گروهى (team teaching)

تدريس گروهى با نقشهاى متفاوت (differentiated staffs)

گروههاى سنى متفاوت (multiage grouping)

تفاوتهاى فردى

ارزشيابى IGE-CAI-IPI

روش مسألهاى

شرايط اجراى روش مسألهاى

چگونگى اجراى روش مسألهاى

محاسن روش مسألهاى

محدوديتها روش مسألهاى

روش واحدها

ويژگىهاى روش واحدها

مراحل اجراى روش واحدها

روش واحد موضوع

ويژگىهاى روش واحد موضوع

هدف

انواع تجارب آموزشى

تنظيم تجارب آموزشى

طرحريزى

نظريه يادگيرى

انگيزه

انضباط

 ارزشيابى

روشهاى آموزش انفرادى (individual instruction)

بسيارى از روانشناسان تربيتى و مربيان آموزشى اعتقاد دارند که موقعيت يادگيرى بايد چنان سازماندهى شود که هر شاگرد بر اساس توانايىهاى خود به فعاليت و يادگيرى بپردازد. براى نيل به چنين هدفي، روشهاى آموزش انفرادي، روشهاى بسيار مناسبى هستند؛ زيرا در اين نوع از روشها، شاگردان بر حسب توانايىشان پيش مىروند و معلم نيز وقت کمترى صرف تدريس و زمان بيشترى صرف رسيدگى به فرد فرد شاگردان مىکند. البته اولين و اساسىترين گام در راه تحقق چنين هدفى پذيرفتن مفهوم شاگرد محوري در طراحى و آموزش است. در بسيارى از مواقع، دستيابى به هدفهاى آموزشى از طريق آموزش انفرادى بسيار آسانتر و امکانپذيرتر از روشهاى سنتى ديگر است، بويژه اگر روش آموزش انفرادى به طور صحيح بکار گرفته شود، روحيه استقلالطلبى شاگردان در اجراى طرحهاى کوچک و بزرگ تقويت مىشود. آموزش انفرادي، الزاماً به معناى آموزش يک نفر شاگرد توسط يک معلم با برنامه خاص نيست. آموزش انفرادى ممکن است به صورت گروهى نيز انجام گيرد. البته وقتى آموزش انفرادى به صورت گروهى طراحى مىشود، بهتر است گروهى از شاگردان که داراى ويژگىهاى مشترک هستند، تحت آموزش قرار گيرند. روشهاى آموزش انفرادى از نظر نحوه اجرا و مواد آموزشى عبارتند از:

- آموزش برنامهاى (PI)؛ (programmed instruction)

- آموزش به وسيلهٔ رايانه (CAI)؛ (computer assisted instruction)

- آموزش انفرادى تجويز شده (IPI)؛ (individually prescribed instruction)

- آموزش انفرادى هدايت شده (IGE)؛ (individually guided education)

تمام روشهاى فوق ريشه در آموزش برنامهاي دارند. اين روشها از زمانى که فنآورى توليد مواد آموزشى گسترش يافت، در نظامهاى آموزشى مطرح شدند.

این فایل به همراه فهرست مطالب ، متن اصلی تحقیق با فرمت "word  " در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 

تعداد صفحات : 95

 

 

 

 

 

 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 1268 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 95

حجم فایل:154 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل