تحقیق کودکان تیزهوش
دسته بندي :
کالاهای دیجیتال »
رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)
بخشی از متن اصلی :
تعریف هوش
هوش یکی از جذابترین و جالب توجه ترین نیروهای روانی است که جلوه های آن در موجودات مختلف به میزان متفاوت قابل مشاهده است .
1- هوش کشش مغزی وتوان روانی موجود زنده است .
2- هوش بینش در حل مسایل و امور است .
3- هوش ترکیبی از تفکر و تخیل است .
4- هوش درک رابطه علت و معلولی است .
5- هوش همان چیزی است که آزمون های روانی آن را اندازه گیری می کند .
6- وکسلر – هوش مجموعه نیرو یا ظرفیتی است که فرد با کمک آن می تواند در محیط خود با اندیشه ای سنجیده و رفتار و کرداری موثر و با هدف عمل کند .
7- پیاژه – هوش نتیجه تاثیر دائمی ومتقابل فرد با محیط است که اگر این رابطه به صورت متعادل صورت گیرد ،موجب توانایی سازگاری فرد با محیط و پیشرفت هوشی می شود .
هوش هرفرد به مجموعه عملکردهای وی درکلیه امورزندگی اطلاق میشود .
تعریف تیز هوشان و با استعدادها
هیچ تعریف مطلق و کاملی که مورد قبول همگان باشد و جود ندارد .
بعلاوه هر فرهنگی نیز با توجه به ارزشها، نگرشهاو سبک زندگی،تیزهوشی واستعداد را به گونه ای متفاوت تعریف می کند .
تعاریف اولیه درباره تیزهوشی،بیشتربر بهره هوشی تاکید داشت .
تعریف مارلند از تیزهوشی
کودکان تیزهوش و با استعداد ،کسانی هستند که به تشخیص متخصصان روان شناس و روان سنج ، دارای تواناییهای برجسته اند وقادربه انجام اموردرسطحی عالی میباشند. او عقیده دارد که این کودکان دارای توانایی های فوق العاده در یک یا چند زمینه از شش زمینه زیر هستند .
توانایی هوش کلی
این تواناییها ، بوسیله آزمونهای میزان شده هوش و توسط متخصص سنجیده می شود .
استعداد درسی ویژه
توسط آزمونهای پیشرفت تحصیلی اندازه گرفته می شود .
توانایی فکری آفریننده ، ابتکاری و مولد
دارای افکاری به طرزغیرعادی ابتکاری بوده و جنبه خلاقیت دارد .
توانایی رهبری
توانایی نفوذ در دیگران را داشته و می توانند آنان را در جهت مورد نظر خود هدایت نمایند .
این فایل به همراه چکیده ، فهرست مطالب ، متن اصلی و منابع تحقیق با فرمت word ( قابل ویرایش ) در اختیار شما قرار
میگیرد.
تعداد صفحات : 26