پاورپوینت تجارت و فروشگاه الکترونيکي و بازارسازهای اینترنتی
دسته بندي :
کالاهای دیجیتال »
رشته کامپیوتر و IT (آموزش_و_پژوهش)
این پاورپوینت در مورد تجارت و فروشگاه الکترونيکي و بازارسازهای اینترنتی در 87 اسلاید کامل با افکت مناسب و شامل: تجارت و فروشگاه الکترونيکي و بازارسازهای اینترنتی،بازارسازهای اینترنتی،فروشگاه الکترونيکي،تعريف تجارت الکترونيکي،کسب وکار الکترونيکي ،بازارساز اینترنتی چیست،بسترهای چندطرفه ، و...ومنابع می باشد
قسمتی از متن:
nبرای تعریف یک سازنده بازار آنلاین، باید به تمام اجزای مختلف آن بپردازیم. یک بازارساز اینترنتی شامل بخش های زیر است:
nبازارساز اینترنتی آن تعام یک «بستر» است.
nزیربنایی که در لات انجام می گیرد.
nدوم، "آنلاین" است،
nمبتنی بر صفحه وب یا برنامه کاربردی مبتنی بر اینترنت
nو سوم، این یک ”بسترچند طرفه" است.
nطرفین مختلف در تعاملات حضور دارند که به طور مستقیم با یکدیگر در ارتباطند.
nو در آخر یک "بازارساز" است.
nیک بازار اینترنتی که طرفین مختلف را در یک جا گردآوری می کند.
nبازارسازها جهت ایجاد بازاری برای گروه های مختلف فروشندگان و خریداران هستند.
nبازارسازان آنلاین زیر گروهی از پلتفرم های چند جانبه (Multiple-Sided-Platform) محسوب می شوند.
nMSP ها عامل توسعه دهنده تجارت و تسهیل کننده تعامل هستند که در آن دو یا چند دسته متمایز مختلف را برای همکاری و تعامل با یکدیگر گرد هم می آیند.
nبازارسازها در واقع بستری برای تجارت فیزیکی یا مجازی هستند.
n
nMerchant Account، يك حساب بانكي است كه به فروشنده امكان ميدهد، هزينهي مبادلات تجاري خود را از طريق كارتهاي اعتباري دريافت كند.
nAcquiring Bank، بانكي كه Merchant Account فروشنده در آن قرار دارد. اين بانك مبادلات كارت اعتباري اين فروشنده را انجام مي دهد. گاهي به اين بانك Merchant Bank نيز گفته ميشود.
nIndependent Sales Organization(ISO)ISO، مثل يك شخص ثالث بين فروشنده و Acquiring Bank عمل ميكند. بسياري از فروشندهها نميتوانند Merchant Account را به دست آورند. اين فروشندهها براي مبادلاتي كه از طريق كارت اعتباري انجام خواهد شد، از اين شركت واسط استفاده ميكنند.
n Interchange،تراكنشي كه بين Acquiring Bank و بانك صادر كننده كارت برقرار ميشود و وجوه را از كارت اعتباري به حساب فروشنده انتقال ميدهد.
n
nاتخاذ سياستها در پياده سازي و پشتيباني سايت به نحوي كه كاربران در كمترين مدت زماني و به ساده ترين نحو ممكن بتوانند به كالاي مورد نظر خود دسترسي پيدا كنند در رونق تجارت سايت نقش به سزايي را ايفا ميكند.
nروش كنترل چنين سايتهايي عموما بصورت توزيع شده است . در اين روش معمولا به ازاء هر گروه از كالاها كنترل پانل ويژه آن گروه از محصولات وجود دارد كه با آدرس خاص خود قابل دستيابي بوده و افراد خاص با داشتن كلمه و رمز عبور ويژه توانايي دسترسي به امكانات كنترل پانل در سطوح مختلف را دارا ميباشند.
nدر سطح بالاتري نسبت به اين كنترل پانلها ، يك كنترل پانل كلي با قابليتهاي بيشتر نظير تعريف كاربران كنترل پانلها و امكان حسابداري كلي در اختيار گروه متولي سايت قرار ميگيرد . به اين ترتيب علاوه بر اينكه حجم كار بصورت توزيع شده بين گروههاي مختلف تقسيم ميشود، امكان رديابي و بررسي كليه رويدادها نيز از طريق كنترل پانل اصلي وجود دارد.