مبانی نظری وپیشینه تحقیق آمیخته بازاریابی
دسته بندي :
کالاهای دیجیتال »
رشته حسابداری (آموزش_و_پژوهش)
جزئیات:
توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)
آمیخته بازاریابی
در دنياي رقابتي امروز، سازمانها به منظور بقاي خود نياز به استفاده از فنون بازاريابي و نيز تحقيقات تخصصي بازاريابي دارند. بررسیها نشان داده است كه ناموفق بودن شرکتها از ناتواني آنها در بهره گيري از فنون بازاريابي نشأت میگیرد. اين شرکتها تحولات بازار و تغييرات الگوي مصرف مشتريان را ناديده میگرفتند و به جاي روي آوردن به بازاريابي پيشرفته، به فروش میپرداختند و كسب سود بيشتر را بر رضايت مشتريان ترجيح میدادند. بازاريابي در عين حال يك جنگ است منتهي نه جنگ با اسلحه و يا تفنگ بلكه چنانكه آلبرت امري در اين رابطه میگوید: "بازاريابي يك جنگ متمدنانه است كه در اغلب اين نبردها، شرکتها و سازمانهایی موفق میشوند كه از كلمات، ایدهها و نظم فكري مطلوبتری استفاده مینمایند، به عبارت ديگر داراي مديريت بازاريابي به روز و منسجمي باشند تا بتوانند در مبارزه با صحنه هاي رقابت گام بردارند (کنستانتین، 2012).
در اين رابطه كاتلر اعتقاد دارد كه اكثر شرکتها توجه زيادي به كاهش هزينه میکنند در حالي كه عدم صرف هزينه هاي بازاريابي، هزينه هاي بيشتري را ايجاد میکند (کاتلر، 1379). مدیریت بازاریابی يكي از بخشهای مديريت كلان سازمان است كه با نگرش سيستمي به اجزاي سازمان، روابط بين آنها، نحوه تأثير گذاري بر يكديگر و ارتباط داخلي آنها به صورت يك نظام يكپارچه و جامع، عوامل مؤثر را مورد بررسي قرار داده و مورد تحليل قرار میدهد. به عبارت ساده تر در اين فرآيند با انجام " تحقيقات بازاريابي" مطالعه و بررسي دقيق بر روي عوامل دروني و بيروني سازمان و محصول مورد مطالعه قرار میگیرد. همچنين با بررسي و تحليل عوامل درون سازماني و مرتبط با محصول، از جنبه هاي گوناگون مديريتي، مالي، كيفي محصول و بازاريابي كه تأثير گذار و تعيين كننده میباشند، تلاش میگردد تا مقايسه اي مناسب بين اين عوامل صورت گرفته و بالطبع مناسبترين استراتژيها و راهكارهاي عملي مورد بررسي قرار گرفته و در راستاي پيشبرد اهداف سازمان پيشنهاد گردد.
بازاريابي يعني جستجو براي يافتن مناسبترین بازار و بخشهایی كه سازمان میتواند در آنجا به صورت مفيدتر و مؤثرتر حضور يابد و پاسخگوي نيازها و خواستههای مردم باشد. به عبارت ديگر بازاريابي تلاش آگاهانه است براي تخصيص بهينه منابع و ايجاد نوعي تخصيص در بازار (روستا و همکاران، 1390). بازاريابي عبارت است از فعاليتي انساني در جهت ارضاي نيازها و خواستهها از طريق فرايند مبادله (كاتلر ، آرمسترانگ،1390). بازاريابي به مجموعه ای از فعالیتهای بازرگانی گفته میشود كه جريان كالاها يا خدمات را از توليد تا مصرف كننده نهايي هدايت میکند.
بازاريابي علم جواني است كه سابقه پيدايش آن از قرن بيستم ميلادي است (مهرانی ، حسینی کیا، 1391). يك بازارياب بدون داشتن درك صحيح از اينكه مشتري چه كسي است؟ چرا، چه وقت، كجا و چگونه خريد كند؟ به خطا میرود و ویژگیهایی كه به واسطه آن گروهي از مشتريان ارزش را درك میکنند ممكن است از نظر گروهي ديگر از مشتريان، اصلاً مهم نباشد (موریس، 2011).
Albert emery
Philip kotler