فایل بررسی برانگیختگی،خوشایندی و غلبه ی کلمات به کار برده شده در عناوین مشترک تارنماهای فارسی

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)
این پایان نامه در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد


چکیده

هدف: پژوهش حاضر با هدف مطالعه­ی برانگیختگی، خوشایندی و غلبه­ی کلمات به کاربرده شده در عناوین مشترک تارنماهای فارسی زبان داخل و خارج از کشور و تعیین رابطه­ی آن با برانگیختگی، خوشایندی و غلبه­ی کل عنوان خبر و ارزیابی خبرگزاری­های داخلی و خارجی صورت گرفت. روش مطالعه: این مطالعه به روش پیمایشی انجام شد. 6 خبر گزاری که شامل 3 خبرگزاری داخلی  و 3 خبرگزاری خارجی به تفکیک تمایل به (اصول­گرایی، اصلاح طلبی و خنثی) رجانیوز، مشرق نیوز خبرگزاری فارس انتخاب شدند. از خبرگزاری­های خارجی هم بی بی سی فارسی، صدای آمریکا و رادیو فردا برگزیده شدند. براین اساس نرم افزار جستجوی خبر توسط  برنامه­نویس طراحی شد و اخبار حوزه­ی بین الملل بازه­ی زمانی اسفندماه به صورت در دسترس بر حسب موضوع توسط پژوهشگر تفکیک شدند. 7عنوان خبری انتخاب شدکه در نهایت 3 عنوان حذف شدند. کلمات این 6 خبرگزاری در 7 عنوان مشترک تفکیک شد، طبق نظر زبان­شناس حروف اضافه و افعال اسنادی حذف شدند و افعال غیراسنادی به صورت مصدر به­کار برده شدند. ارزیابی 150 کلمه از 7 عنوان خبری پیش از حذف 3 عنوان با استفاده از پرسشنامه  SAMتوسط 143 آزمودنی بزرگسال در دامنه­­ی سنی 18 تا 45 که به روش نمونه­گیری در دسترس انتخاب شده­بودند، انجام گرفت. یافته­ها: داده­های آماری با استفاده از میانه، میانگین، همبستگی اسپیرمن، تحلیل واریانس اندازه­گیری مکرر، کرویت موچلی، مجذور خی و شفرسیتی با استفاده از نرم افزارspss  نسخه­ی 21 تحلیل گردید. میانه­ی برانگیختگی، خوشایندی و غلبه­ی این 150 کلمه محاسبه شد. برانگیختگی، خوشایندی و غلبه­ی لغات با هم ارتباط معنی­داری نداشتند. میان برانگیختگی، خوشایندی غلبه­ی کلمات عناوین و برانگیختگی، خوشایندی و غلبه­ی کل عنوان خبر ارتباط معناداری وجود دارد. در بازه­ی زمانی اسفندماه 91 از میان 6خبرگزاری­ مذکور، صدای آمریکا و رادیوفردا بیشترین برانگیختگی را داشتند. مشرق نیوز و بی بی سی و فارس نیوز به ترتیب از کلمات خوشایند بیشتر استفاده کردند. فارس نیوز به طورمعناداری کلمات دارای غلبه­ی بالا به کار برده است. نتیجه­گیری: با توجه به نتایج به دست آمده با داشتن نمره­ی برانگیختگی یک کلمه نمی­توان خوشایندی یا غلبه­ی آن کلمه را پیش­بینی کرد و بالعکس. باداشتن برانگیختگی، خوشایندی و غلبه­ی مجموع کلمات یک عنوان خبری به احتمال بالای 50 درصد میتوان در مورد برانگیختگی یا خوشایندی یا غلبه­ی کل آن عنوان خبری را پیش­بینی کرد. از میان تارنماهای فارسی­زبان داخلی و خارجی در حوزه­ی مسایل بین الملل بی بی سی با برانگیختگی و غلبه­ی­ کمتر و خوشایندی بیشتری از سایر خبرگزاری­ها، مشرق از خبرگزاری­های داخلی با بالاترین خوشایندی و رجا کمترین کلمات خوشایند را استفاده ­می­کنند. همچنین فارس از خبرگزاری های داخلی بیشترین غلبه کلمات را به کار برده است.  کلیدواژه­ها: برانگیختگی، خوشایندی، غلبه

 

فهرست مطالب                                                                                                       صفحه

 

1-1مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………..   1

1-2 بیان مساله………………………………………………………………………………………………………………………………………….   2

1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………….   3

1-4 اهداف پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………..   5

1-4-1 اهداف اصلی…………………………………………………………………………………………………………………………………   5

1-4-2 اهداف فرعی...............................................................................................................................................................................................................   5

1-5 سؤال‌های پژوهشی..............................................................................................................................................................................................................   6

6-1 تعریف مفاهیم و اصطلاحات……………………………………………………………………………………………………………………..   6

آزمون خود ارزیابی تصاویر آدمک (SAM)……………………………………………………………………………………………………….   6

1-6-1 برانگیختگی………………………………………………………………………………………………………………………………….   7

1-6-2 خوشایندی…………………………………………………………………………………………………………………………………..   7

1-6-3 غلبه………………………………………………………………………………………………………………………………………….   7

1-6-4 کلمات……………………………………………………………………………………………………………………………………….   8

1-6-5 عنوان خبری………………………………………………………………………………………………………………………………..   8

1-6-6 تارنما…………………………………………………………………………………………………………………………………………   8

فصل دوم……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..   9

پیشینه پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………………………   9

2-1 مقدمه....................................................................................................................................................................................................................................   9

2-2 هیجان……………………………………………………………………………………………………………………………………………..   9

2-3 ابعاد هیجان………………………………………………………………………………………………………………………………………   10

2-3-1 برانگیختگی………………………………………………………………………………………………………………………………   10

2-3-2 خوشایندی-ناخوشایندی………………………………………………………………………………………………………………..   11

2-3-3 غلبه……………………………………………………………………………………………………………………………………….   12

2-4 رسانه و تارنما……………………………………………………………………………………………………………………………………   12

2-5 کلمات……………………………………………………………………………………………………………………………………………   13

فصل سوم………………………………………………………………………………………………………………………………………………….   17

روش پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………………………   17

مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..   17

3-1 مراحل اجرای طرح………………………………………………………………………………………………………………………………   17

3-1-1 نوع مطالعه………………………………………………………………………………………………………………………………..   17

3-1-2 جامعه مورد مطالعه و حجم نمونه……………………………………………………………………………………………………….   17

حجم نمونه…………………………………………………………………………………………………………………………………………   17

3-1-3 معیار های ورود به مطالعه…………………………………………………………………………………………………………………   17

3-2-3 ابزارهای پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………   18

پرسشنامه SAM………………………………………………………………………………………………………18

3-1-4 مکان و زمان اجرای پژوهش………………………………………………………………………………………………………………..   18

3-4 روش تحلیل اطلاعات (داده‌ها)…………………………………………………………………………………………………………………   19

3-3 شیوه­ی اجرای پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………   19

فصل چهارم………………………………………………………………………………………………………………………………………………..   20

یافته های پژوهش...........................................................................................................................................................................................................................   20

مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………   21

جدول 1-4: عناوین خبری با موضوع انرژی اتمی…………………………………………………………………………………………………….   24

فصل پنجم………………………………………………………………………………………………………………………………………………..   76

بحث و نتیجه­گیری……………………………………………………………………………………………………………………………………….   76

5-1مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………..   76

5-2 تفسیر یافته­های پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………..   76

5-3- محدودیت­های پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………   79

5-4- پیشنهادات برای پژوهشهای آتی……………………………………………………………………………………………………………..   80

منابع………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..   81

پیوست شماره­ی 1: پرسشنامه­ی برانگیختگی، خوشایندی و غلبه­ی لغت خبری………………………………………………………………..   88

   پیوست شماره­ی 2:جدول میانگین­ برانگیختگی، خوشایندی و غلبه­ی کلمات........................................................................88

 

فهرست جداول                                      صفحه                                                          

جدول 4-1-عناوین خبری با موضوع انرژی اتمی................. 23

جدول 4-2-میانه­های کلمات عناوین مربوط به انرژی اتمی ...... 23

جدول 4-3- عناوین خبری با موضوع پاکستان................... 28

جدول 4-4- میانه­ی برانگیختگی، خوشایندی و غلبه­ی کلمات راجع به پاکستان   29

جدول 4-5- عناوین خبری با موضوع کنیا...................... 36

جدول 4-6- میانه­ی برانگیختگی، خوشایندی و غلبه­ی کلمات راجع به کنیا 36

جدول 4-7- عناوین خبری با موضوع سوریه..................... 40

جدول 4-8- میانه­ی برانگیختگی، خوشایندی و غلبه­ی کلمات راجع به سوریه 40

جدول 4-9-روابط برانگیختگی، خوشایندی و غلبه­ی کلمات منفی... 47

جدول 4-10- روابط برانگیختگی، خوشایندی و غلبه­ی کلمات مثبت.. 47

جدول 4-11-رابطه­ی برانگیختگی، خوشایندی و غلبه­ی کلمات راجع به انرژی اتمی ایران............................................................. 47

جدول 4-12- رابطه­ی برانگیختگی، خوشایندی و غلبه­ی کلمات راجع به پاکستان  47

جدول 4-13- رابطه­ی برانگیختگی، خوشایندی و غلبه­ی کلمات راجع به کنیا 53

جدول 4-14- رابطه­ی برانگیختگی، خوشایندی و غلبه­ی کلمات راجع به سوریه    56

جدول 4-15- رابطه­ی برانگیختگی، خوشایندی و غلبه­ی کلمات راجع به پاکستان با کل عنوان خبر.............................................. 59

جدول 4-16- رابطه­ی برانگیختگی، خوشایندی و غلبه­ی کلمات راجع به کنیا با کل عنوان خبر          61

 

 

 

 

جدول 4-17- رابطه­ی برانگیختگی، خوشایندی و غلبه­ی کلمات راجع به سوریه با کل عنوان خبر          62....................................

جدول 4-18- رابطه­ی برانگیختگی، خوشایندی و غلبه­ی کلمات راجع به انرژی اتمی  با کل عنوان خبر........................................... 63

جدول 4-19-شاخص­های آماری برانگیختگی کلمات در تارنماهای مختلف فارسی 61

جدول 4-20- خلاصه­ی آزمون کرویت موچلی....................... 66

جدول 4-21- خلاصه­ی اثرات گزارش برانگیختگی در تارنماهای مختلف 67

جدول 4-22- خلاصه­ی آزمون کرویت موچلی....................... 69

جدول 4-23-خلاصه­ی اثرات گزارش خوشایندی در تارنماهای مختلف فارسی    70

جدول 4-24-شاخص­های آماری غلبه­ی کلمات در تارنماهای مختلف.... 71

جدول 4-25- خلاصه­ی آزمون کرویت موچلی....................... 71

جدول 4-26- خلاصه­ی اثرات گزارش غلبه در تارنماهای مختلف فارسی 72

جدول 4-27- خلاصه­ی آزمون کرویت موچلی....................... 73

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست نمودارها                                  صفحه

نمودار 4-1-توزیع فراوانی جنسیت مخاطبان.................. 20

نمودار 4-2-توزیع فراوانی سطوح تحصیلی مخاطبان............ 21

نمودار 4-3- توزیع فراوانی قومیت مخاطبان................. 22

نمودار 4-4-میانه­ی برانگیختگی کلمات راجع به انرژی هسته­ای ایران    26

نمودار 4-5- میانه­ی خوشایندی کلمات راجع به انرژی هسته­ای ایران 27

نمودار 4-6- میانه­ی غلبه­ی کلمات راجع به انرژی هسته­ای ایران 28

نمودار 4-7- میانه­ی برانگیختگی کلمات راجع به پاکستان..... 31

نمودار 4-8- میانه­ی خوشایندی کلمات راجع به پاکستان....... 33

نمودار 4-9- میانه­ی غلبه­ی کلمات راجع به پاکستان.......... 34

نمودار 4-10- میانه­ی برانگیختگی­ کلمات راجع به کنیا....... 37

نمودار 4-11- میانه­ی خوشایندی کلمات راجع به کنیا......... 38

نمودار 4-12- میانه­ی غلبه­ی کلمات راجع به کنیا............ 39

نمودار 4-13- میانه­ی برانگیختگی­ کلمات راجع به سوریه....... 43

نمودار 4-14- میانه­ی خوشایندی کلمات راجع به سوریه........ 44

نمودار 4-15- میانه­ی غلبه­ی کلمات راجع به سوریه........... 45

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3132 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 133

حجم فایل:1,017 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل