فایل بررسي رسانه هاي خارج از كشور بر علاقه جوانان به پان تركيسم
دسته بندي :
کالاهای دیجیتال »
رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)
این پایان نامه در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد
چكيده تحقيق :
در اين پروژه كه تحت عنوان ( بررسي تاثير رسانه هاي خارج از كشور بر علاقه جوانان 20 الي 30 سال به پان تركيسم در شهرستان اردبيل ، پارس آباد و مشگين شهر مي باشد ) تلاش شده است كه رسانه هاي گروهي ( شبكه هاي تلويزيون ) خارج از كشور كه در تبليغ افكار پان تركيسم فعاليت دارند شناسايي و تاثير آنهابر علاقه جوانان بين 20 الي 30 سال به پان تركيسم بررسي گردد.
در همين راستا پرسشنامه حاوي 23 سوال تهيه و به تناسب آمار جمعيت تعداد 100 نفر در شهرستان اردبيل 50 نفر در شهرستان پارس آباد 50 نفر در شهرستان مشگين شهر از جامعه آماري به روش نمونه گيري تصادفي ساده تكميل گرديد.
نوع تحقيق كاربردي و روش انجام آن توصيفي است و ابزار گرد آوري اطلاعات و شيوه انجام تحقيق اسنادي و پرسشنامه اي بوده است البته امكان استفاده از روش مصاحبه و ساير روشها نيز وجود داشت كه بلحاظ ضيق مهلت تكميل تحقيق و لزوم مسافرت به شهرستانهاي مذكور و انجام هزينه اياب و ذهاب و ساير مشكلات جانبي فقط به روشها و ابزارهاي فوق اكتفا گرديد.
جامعه آماري جوانان بين 20 الي 30 سال شهرستان اردبيل – پاس آباد و مشگين شهر بودند كه سعي گرديد از دارندگان مدارك تحصيلي ديپلم به بالا پرسشنامه تكميل گردد .
طبق نتايج بدست آمده از هفت مورد فرضيه طرح شده فرضيه عدم تأمين نيازمنديهاي جوانان توسط شبكههاي داخل كشور باعث گرايش آنان به شبكههاي خارج شده است با 71 درصد پاسخ مثبت 5/24 درصد پاسخ منفي و 5/4 درصد پاسخ نداده اولين و ضعف پوشش شبكههاي داخل كشور باعث گرايش جوانان به رسانههاي خارجي شده است، با 67درصد پاسخ مثبت، 5/24درصد پاسخ منفي، 5/8 درصد پاسخ نداده دومين فرضيه و تأثير تنوع و جذابيت برنامههاي شبكههاي خارجي بر گرايش جوانان به آن برنامهها با 5/53درصد پاسخ مثبت، 32درصد پاسخ منفي، 5/14درصد پاسخ نداده سومين فرضيه تأييد شده ميباشد. فرضيات، تأثير رسانههاي خارج از كشور بر علاقهمندي جوانان به پان تركيسم با 5/50درصد پاسخ مثبت 5/37درصد پاسخ منفي 12درصد پاسخ نداده و فرضيه اهداف تجزيه طلبي بودن رسانههاي خارج از كشور با 50درصد پاسخ مثبت 5/33درصد پاسخ منفي 5/16 پاسخ نداده و فرضيه موفقيت شبكههاي خارجي در جذب طرفدار و بيننده با 5/46 درصد پاسخ مثبت، 40درصد پاسخ منفي، 13 درصد پاسخ نداده به ترتيب توسط نمونههاي جامعه آماري تأييد گرديدهاند.
واژگان كليدي تحقيق :
واژگان كليدي عبارتند از :
پان تركيسم، قوميت، قوم گرايي، تجزيه طلبي، رسانههاي گروهي، امنيت داخلي
پيشگفتار:
در اين پروژه تلاش شده كه تاثير شبكه هاي تلويزيوني خارج از كشور بر علاقمندي جوانان به پان تركيسم مورد بررسي قرار گيرد و جهت نتيجه گيري بهتر ضمن اشاره به تاريخچه شبكه هاي تلويزيوني جمهوري آذربايجان و شبكه هاي راه اندزي شده توسط عناصر قوم گرا با تكميل پرسشنامه از جامعه آماري نسبت به تحليل داده ها پرداخته شده است و علاوه بر آن نقش رسانه هاي محلي و داخل كشور نيزدر مقابل فعاليت شبكه هاي خارجي در پرسشنامه اشاره و نظر پاسخگويان تجزيه و تحليل گرديده .
در بررسي اسنادي ، سوابق و پرونده هاي تعداد 10 نفر ازفعالان قوم گرا در اردبيل مورد مظالعه قرار گرفته و تاثير رسانه ها بر فعاليت آنلن بررسي شده است.
لبته بعلت ضيق وقت امكان استفاده از تمامي ابزارهاي گرد آوري اطلاعات و بكارگيري روشهاي آن مقدور نگرديد ليكن مجموعه تلاش كوتاه مدت بوده و اميدوارم قابل بهره برداري بوده باشد.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: مقدمه و كليات 1
مقدمه 2
بيان مسئله 3
اهداف ويژه تحقيق 5
سؤالات تحقيق 6
فرضيات تحقيق 7
فصل دوم : پيشينه موضوع و چارچوب نظري آن 8
نگاهي به سابقه تاريخي پان تركيسم در آذربايجان 9
بحث هاي نظري درباره مسئله قوميت و ناسيوناليسم قومي 11
مفهموم بندي قوميت و گروههاي قومي 12
ظهور و گرايشهاي سياسي در آذربايجان 16
نقش نخبگان سياسي و فكري در شكل دادن به هويت قومي 16
قوم گرايي و سياست بين الملل 18
شكل گيري هويت قومي در جريان مبارزه نخبگان براي كسب قدرت 19
تاريخچه راديو و تلويزيون جمهوري آذربايجان 21
مهمترين شبكه هاي تلويزيوني جمهوري آذربايجان 21
شبكه تلويزيوني ANS 21
شبكه تلويزيوني Space 22
شبكه تلويزيوني Lider 23
شبكه تلويزيوني اجتماعي جمهوري آذربايجان 23
شبكه تلويزيوني AZ TV 24
تلويزيون آزادليق 25
شبكه هاي تلويزيوني كه توسط عناصر قوم گرا پان تركيسم راه اندازي شده است 26
تلويزيون نداي آذربايجان 26
تلويزيون اودلاريوردو 26
تلويزيون آنا يورد 27
تلويزيون گوني آذربايجان(گوناز تي وي) 27
شواهد تحقيق 29
فصل سوم : روش اجراي تحقيق 30
نوع و روش تحقيق 31
ابزار و روش گرد آوري اطلاعات 31
روش گرد آوري اطلاعات 31
جامعه آماري و نمونه 32
نمونه گيري 32
اعتبار و روايي پرسشنامه 32
پايايي پرسشنامه 33
روش تجزيه و تحليل 33
فصل چهارم : تجزيه و تحليل يافته ها 34
جمعيت كلي استان به تفكيك شهرستانها 35
جدول مربوط به مباني نظري 36
جدول توزيع درصد فراواني 37
تحليل و شرح جدول توزيع درصد فراواني و رسم نمودار مربوطه 39
فصل پنجم: نتيجه گيري و پيشنهادات 55
اهم نتايج تحقيق 56
پيشنهادات 57
محدوديتهاي تحقيق 58