دانلود تحقيق نقش گروه بندي در آموزش
دسته بندي :
کالاهای دیجیتال »
رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)
بحث گروهي گفتگويي است سنجيده و منظم پيرامون موضوعي كه مورد علاقه مشترك افراد شركت كننده ميباشد.تعداد افرادي كه در بحث گروهي شركت ميكنند معمولاً بين 6 تا 20 نفر ميتواند ميباشد. قاعدتاً بحث گروهي را يك نفر به نام رهبر گروه اداره ميكند.
بحث گروهي روشي است به افراد فرصت ميدهد تا نظرات، عقايد و تجربيات خود را با ديگران در ميان بگذارند. در اين روش، شاگردان در فعاليتهاي آموزشي فعالانه شركت ميكنند و مسئوليت يادگيري را به عهده ميگيرند.
بحث گروهي در زمينه موضوعاتي كه خصوصيات زير را داشته باشند به كار ميرود:
چه كساني در بحث گروهي شركت ميكنند؟
از اين روش در موارد زير استفاده ميكنيم.
1- ايجاد علاقه و آگاهي مشترك در زمينهاي خاص
2- ايجاد و پرورش تفكر انتقادي
3- ايجاد توانايي اظهار نظر در جمع
چه كساني در بحث گروهي شركت ميكنند؟
1- اداره كننده يا رهبر گروه
2- دانشآموزان
روش اجراي بحث گروهي: مهمترين مساٌله مشخص كردن وظايف اعضاي شركتكننده در بحث است بايد معلم از وظايف خود و وظايف شاگردنش آگاه باشد.
وظايف مهم در روش بحث گروهي:
وظايف شاگردان در جريان بحث گروهي:
محاسن بحث گروهي :
محدوديت هاي بحثگروهي: