پاورپوينت سيستم هاي پشتيباني مديران ارشد ess
دسته بندي :
کالاهای دیجیتال »
رشته حسابداری (آموزش_و_پژوهش)
تحقيق سيستم هاي پشتيباني مديران ارشد ess + پاورپوينت
پاورپوينت سيستم هاي پشتيباني مديران ارشد
سيستمهاي پشتيباني مديران ارشد (اجرايي)
سيستمهاي پشتيباني مديران ارشد سيستمهاي اطلاعاتي هستند كه نيازهاي اطلاعاتي مديران ارشد اجرايي را تأمين ميكنند.
ويژگيها
مهمترين ويژگي اين سيستم استفاده آسان از آن ميباشد، به همين جهت تقريباً هميشه خروجيهاي سيستم به صورت نمودار با تصوير هستند.
ويژگيهاي سيستم ESS
1- نمايش به صورت نمودار و تصوير
2- رابط جهت استفاده آسان از ESS
3- ارائه اطلاعات كلي و جامع
4- در صورت لزوم، جزئيات اطلاعات نيز ارائه ميشود.
5- هماهنگي منابع مختلف دادهها
ويژگيهاي ديگر ESS
1- ESS ها براي مديران ارش طراحي ميشوند و نشاندهنده هدف كلي سيستمهاي اطلاعاتي هستند.
2- استفاده از آن آسان ميباشد.
سيستم حسابداري
سيستمهاي حسابداري هميشه نقش مهمي در سازمانها داشتهاند. البته امروزه اطلاعات حسابداري با كامپيوتر پردازش ميشوند و سوابق مربوطه روي رسانههاي مغناطيسي ذخيره ميشود.
دفتر كل- دفتر معين- دفتر روزنامه
دفتر كل مبناي سيستم اطلاعاتي است كه وظيفه حسابداري
قابليتهاي ESS
مسئوليت مديران ارشد ايجاب ميكند كه اين سيستمها از يك سري قابليتهاي خاص برخوردار باشند كه در اينجا به آنها اشاره ميشود.
سيستم حسابهاي پرداختي
به طور کلی بدهیهایی که بیشتر متداول هستند در بخش حسابهای پرداختنی نگهداری میشوند. اين حساب مانند حسابهاي دريافتي ميباشد با اين تفاوت كه رابطه بدهكار- بستانكار معكوس ميباشد.
سيستم سفارشات
با این برنامه میتوان سفارشات مشتریان را پیگیری نموده و آنرا به گونهای طراحی کرد تا در زمان دریافت سفارشات، موجودی را به طور بهنگام نشان داده،
سيستم انبار (موجودي كالا)
به لحاظ ميزان سرمايهگذاري و حساسيت موجودي كالا در مقابل اختلاس و سوءاستفاده و نيز گزارشات نادرست، سيستم كنترل انبار يكي از مهمترين امتيازاتي است
سیستم داراییهای ثابت و محاسبه استهلاک
معمولاً داراییهای ثابت مهمترین قسمت دارایی را در ترازنامه تشکیل میدهند و استهلاک نیز بخش عمدهای از صورت سود و زیان میباشد
سيستم خريد
با کمک این سیستم حسابداري، موسسه میتواند سوابق کاملی از خرید تهیه نموده و از کیفیت، صحت و سرعت تحویل اقلام خریداری شده
سیستم حقوق و دستمزد:
سیستم حقوق و دستمزد شامل محاسبات حقوق، نگهداری سوابق، پرداخت حقوق و تهیه گزارشات مختلف میباشد و میتواند بر حسب نیاز، سوابق کارکنان ساعتی، دستمزدی و قطعه کاری و پرداختهای مربوطه را به طور همزمان پردازش نماید.
سیستم اطلاعات منابع انسانی:
كاركرد منابع انساني
• وظايف اصلي
• استخدام يا جذب منابع انساني
• آموزش
• مديريت دادهها
• خدمات رفاهي و بازنشستگي
سیستم اطلاعات منابع انسانی مكانيزه
مدلي براي سيستم HRIS
در اين سيستم، وروديهاي ما يك سري سيستمهاي فرعي ميباشند كه كار پردازش و پژوهشي انجام ميدهند.
كليات سيستم توليد
سيستم برنامهريزي تأمين مواد
سيستم كنترل كالاي در جريان ساخت
سیستم امکانات مورد نیاز
سیستم کنترل کارگاهی
سیستم هزینهیابی استاندارد:
هزینهیابی سفارشات:
مهندسی طراحی (DESIGN ENGINEERING)