فایل بررسی انگیزه پیشرفت سبک های اسنادی و خودکارآمدی تحصیلی با انگیزش در دانش آموزان

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)
این پایان نامه در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد

 

چکیده

این پایان نامه با عنوان بررسی رابطه بین انگیزه پیشرفت، سبک های اسنادی و خودکارآمدی تحصیلی با انگیزش تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر شهرستان حاجی آبادانجام شد.فرضيه‏هاي تحقیق عبارتند از: فرضیه اصلی: بین انگیزه پیشرفت، سبک های اسنادی و خودکارآمدی تحصیلی با انگیزش تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر شهرستان حاجی آباد رابطه وجود دارد.و فرضیه های فرعی:1- بین انگیزه پیشرفت با انگیزش تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر شهرستان حاجی آباد رابطه وجود دارد.2- بین سبک های اسنادی با انگیزش تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر شهرستان حاجی آباد رابطه وجود دارد.3-- بین خودکارآمدی تحصیلی با انگیزش تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر شهرستان حاجی آباد رابطه وجود دارد. روش این تحقيق توصيفي از نوع همبستگی می باشد.جامعه آماری پژوهش متشکل از کلیه دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه شهرستان حاجی آباد است. این دانش آموزان مطابق اعلام مدیریت آموزش و پرورش شهرستان حاجی آباد 3361 نفر اعلام شده است.  به منظور تعیین حجم نمونه از جدول مورگان استفاده شد و حجم نمونه تعداد 346 نفر تعیین شد و روش نمونه گیری خوشه ای مرحله ای می باشد.داده های مورد نیاز این پژوهش از طریق پرسشنامه پرسشنامه انگیزه پیشرفت هرمنس، پرسشنامه سبک های اسنادی(ASQ )، پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی و پرسشنامه انگیزش تحصیلی گردآوری شد .

روشهای آماری مورد استفاده در این تحقیق شامل آمار توصیفی (درصد،فراوانی،میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیری به روش گام به گام) می باشد.

نتایج تحقیق نشان داد که:1-بین انگیزه پیشرفت با انگیزش تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر شهرستان حاجی آباد رابطه وجود دارد2-بین انگیزه پیشرفت با انگیزش تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر شهرستان حاجی آباد رابطه وجود دارد3-بین خودکارآمدی تحصیلی با انگیزش تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر شهرستان حاجی آباد رابطه وجود دارد.

 

فهرست مطالب

عنوان............................................ صفحه

چکیده ...........................................  1

مقدمه ...........................................  2

فصل اول:کلیات تحقیق

1-1-تعریف و بیان مساله ..........................  4

1-2-اهمیت و ضرورت انجام تحقیق ...................  5

1-3-اهداف تحقیق .................................  5

1-3-1-هدف کلی ...................................  5

1-3-2-اهداف جزئی ................................  6

1-4-سؤالات تحقیق .................................  6

1-4-1-سئوال اصلی ................................  6

1-4-2-سئوالات فرعی ...............................  6

1-5-فرضيه‏هاي تحقیق ..............................  6

1-5-1-فرضیه اصلی ................................  6

1-5-2-فرضیه های فرعی ............................  6

1-6-تعريف متغیرها ...............................  7

1-6-1-انگیزش پیشرفت  ............................  7

1-6-2-سبک های اسنادی  ...........................  7

1-6-3-خودکارآمدی تحصیلی  ........................  7

1-6-4-انگیزش تحصیلی .............................  8

فصل دوم:ادبیات تحقیق

2-1-مبانی نظری تحقیق ............................ 10

2-1-1-انگيزش پيشرفت تحصيلي ......................  10

2-1-2-پيشرفت ....................................  11

2-1-3-اهداف پيشرفت ..............................  12

2-1-4-منشا نياز به پيشرفت .......................  12

2-1-5-مدل پيشرفت اتكينسون .......................  15

2-1-6-نظریه مک کللند ............................  16

2-1-7-انگیزه پیشرفت .............................  16

2-1-8-زمینه اجتماعی انگیزه پیشرفت ...............  17

2-1-9-ويژگي هاي دانش آموزان داراي انگيزش پيشرفت .  18

2-1-10-نظريه هاي انگيزشي ........................  19

2-1-10-1-جان اتکینسون ...........................  19

2-1-10-2-ویکتور وروم ............................  19

2-1-10-3-کمپبل و پریچارد ........................  19

2-1-10-4-وین ماندی و همکارانش ...................  19

2-1-10-5-بیریل سان و استانیر ....................  19

2-1-10-6-میسکل ..................................  20

2-1-10-7-فرويد ..................................  20

2-1-11-انگیزش هدف است یا وسیله ..................  20

2-1-12-عوامل موثر بر انگيزش پيشرفت تحصيلي دانش آموزان     21

2-1-13-ارتباط انگیزه پیشرفت و پیشرفت تحصیلی .....  24

2-1-14-ویژگی دانش آموزان دارای انگیزه پیشرفت بالا  24

2-1-15-راه كارهاي ايجاد انگيزه در دانش آموزان و تاثير آن در پيشرفت تحصيلي ..........................................  26

2-1-16-آموزش انگیزه پیشرفت ......................  29

2-1-17-خود کار آمدی .............................  30

2-1-18-نظريه هاي خودكارآمدي .....................  32

2-1-19-عوامل موثر بر خودكارآمدي .................  34

 2-1-20-وراثت ...................................  37

2-1-21-موقعيت ...................................  38

2-1-22-زمان .....................................  39

2-1-23-ابعاد خودکارآمدی .........................  40

2-1-24-سبک های اسنادی ...........................  42

2-1-25-منابع کنترل  .............................  43

2-1-26-جریان نسبت دادن ..........................  45

2-1-27-پیشایندهای استنباطهای علی ................  45

2-1-28-خواص استنباطهای علی ......................  47

2-1-29-تاثیر تراکمی نسبت دادن ها بر موفقیت و شکست  49

2-2-پیشینه تحقیق ................................  50

فصل سوم:روش شناسی تحقیق

3-1-روش تحقيق ...................................  56

3-2-جامعه آماري ،نمونه آماري  و روش نمونه گيري ..  56

3-3-روش و ابزار جمع آوري  اطلاعات ................  56

3-4-روايي .......................................  58

3-5-پايایي ......................................  58

3-6-روشهاي  تجزيه  و تحليل  اطلاعات ..............  59

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها

4-1-مقدمه .......................................  61

4-2-توصیف داده های پژوهشی .......................  61

4-2-1-توصیف نمونه تحقیق بر حسب جنسیت ............  61

4-2-2-توصیف نمونه تحقیق بر حسب پایه تحصیلی ......  62

4-3-آزمون فرضیه ها ..............................  62

4-3-1-آزمون فرضیه های اول و دوم و سوم ...........  62

فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1-مقدمه .......................................  67

5-2-نتیجه گیری ..................................  67

5-3-پیشنهادات ...................................  69

5-3-2-پیشنهادات پژوهشی ..........................  69

5-4-محدودیت های تحقیق ...........................  70

فهرست منابع و مآخذ ..............................  71

منابع فارسی .....................................  71

منابع لاتین ......................................  72

پیوست ها ........................................  73

 

فهرست جداول

عنوان                                                                                                              صفحه

جدول شماره1:توزیع فراوانی و درصد نمونه تحقیق بر حسب جنسیت     61

جدول شماره2:توزیع فراوانی و درصد نمونه تحقیق بر حسب پایه تحصیلی   62

جدول شماره3:نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون در خصوص متغیرهای فرضیه اول و............................................ 63

جدول شماره4:خلاصه مدل ............................  63

جدول شماره5:نتایج تحلیل واریانس .................  64

جدول شماره6:ضرائب معادله رگرسیونی همزمان ........  65

 

فهرست نمودارها

عنوان                                            صفحه

نمودار شماره1:نمودار توصیف نمونه تحقیق بر حسب جنسیت  61

نمودار شماره2:نمودار توصیف نمونه تحقیق بر حسب پایه تحصیلی     62

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3298 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 111

حجم فایل:599 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل