فایل بررسی مولفه های هوش هیجانی و یادگيری خود تنظيمی و زندگی در دو منطقه

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)
این پایان نامه در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد

 

چکیده پایان نامه (شامل خلاصه، اهداف، روش های اجرا و نتایج به دست آمده):

هدف از پژوهش حاضر تعیین رابطه ی بین مولفه های هوش هیجانی و مولفه های  يادگيري خودتنظیمی و زندگی در دو منطقه اقتصادی-اجتماعی 6و 11 با اهمال كاري تحصيلي بود. جامعه ی آماری پژوهش، دانش آموزان دختر دوره متوسطه از دو منطقه 6و11 شهر تهران بودند. نمونه‌ي پژوهش شامل 480 دانش آموز بود که با روش نمونه‌ ي در دسترس از بين دانش آموزان دختر دبیرستانهای  اين دو منطقه انتخاب شدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه اهمال کاری نسخه دانش آموزی(سولومون و راث بلوم،1984)، پرسشنامه خودتنظیمی (زیمرمن ومارتینزپونز, 1988) وهوش هیجانی شات (مايرو سالووي،1990) جمع آوری شد. داده­های پژوهش با روش­های ضریب هبستگی پيرسون و رگرسیون چند متغییری(گام به گام)، تجزیه و تحلیل گردید. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که از بین مولفه هاي یادگیری خودتنظیمی تنها مولفه ي انگیزشی،(که نشانگر باور فرد به خودکارآمدی اش در انجام تکلیف) پيش بيني کننده اهمال‌کاری تحصیلی بوده است و همچنین از بین مولفه هاي هوش هیجانی، دو مولفه ي بهره‌برداری از هیجان، بصورت منفي و مولفه تنظیم هیجان بصورت مثبت، پيش بيني كننده اهمال‌کاری دانش‌آموزي بود.كه در مجموع حدوداً 14 درصد از واریانس اهمال کاری تحصيلي را پیش‌بینی کردند.متغییر دو منطقه اقتصادی – اجتماعی نیز در حاشیه معنا داری قرار گرفت.

کلمات کلیدی:مولفه هاي هوش هیجانی،مولفه هاي يادگيري خودتنظیمی،زندگی در دو منطقه اقتصادی-اجتماعی،اهمال كاري تحصيلي

فهرست مطالب

عنوان                                         صفحه

چکیده 1

فصل اول:کلیات پژوهش

1-1) مقدمه 3

1-2) بیان مسأله 5

1-3) اهمیت و ضرورت پژوهش 7

1-4) اهداف پژوهش 8

1-4-1) هدف اصلی 8

1-4-2) هدف های اختصاصی 8

1-5 ( فرضیه ها و سئوال اصلی پژوهش 9

1-6) تعاریف نظری 9

1 -6-1) اهمال کاری تحصیلی 9

1-6-2) خودتنظیمی 10

1-6-3) هوش هيجاني 10

1-6-4) زندگي در دو منطقه اقتصادی- اجتماعي متفاوت 10

1-7) تعاریف عملیاتی متغيرها 10

1-7-1) اهمال کاری تحصیلی 10

1-7-2) خودتنظیمی 10

1-7-3)  هوش هيجاني 10

1-7-4) زندگي در دو منطقه اقتصادی- اجتماعي متفاوت 10

فصل دوم:مبانی نظری و پیشینه تحقیق

2-1) اهمال‌کاری 12

2-1-1) تعاریف اهمال‌کاری 12

2-1) اهمال‌کاری اجتنابی 13

2-2) اهمال‌کاری تحصیلی 16

3-2 هوش هيجاني 26

2-2-1)گسترش مفهوم هوش 30

2-2-3) تاریخچه هوش هیجانی 31

2-2-3) نظریه‌هاي هوش‌هيجاني 33

3-3) خودتنظیمی 36

3-3-1) خود تنظیمی رفتار 37

2-3-2) خود واکنشی (خود مشوقی) 38

2-4) زندگي در دو منطقه اقتصادي - اجتماعي متفاوت 53

فصل سوم:‌ روش شناسی پژوهش

روش پژوهش 66

جامعه آماری، نمونه و روش نمونه گیری ‌ 66

روش اجرای پژوهش 67

ابزار(ابزارهای) گردآوری داده‌ها 67

روش اجرا 69

نمره گذاري 69

قابليت اعتماد يا پايايي ( Reliability ) 69

روش تجزیه و تحلیل داده‌ها 71

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل

داده ها 72

بخش اول: آمار توصیفی 73

بخش دوم: آمار استنباطی 75

فرضیه های پژوهش 75

فصل پنجم:بحث و نتیجه‌گیری

بحث و نتیجه گیری 83

فرضیه اصلی پژوهش 86

محدودیت های پژوهش 89

پیشنهادهای پژوهش 89

منابع فارسی 91

ضمائم 100

فهرست جدول ها

عنوان                                         صفحه

جدول2-1: راهبردهای یادگیری خودتنظیمی زیمرمن و مارتینزپونز(1986) 44

جدول3-1 اعتبار کل پرسشنامه ها 70

جدول 3-2 پایایی پرسشنامه ها به تفکیک مولفه ها 70

جدول 4-1 توزیع فراوانی سن دانش آموزان 73

جدول 4-2 توزیع فراوانی دانش آموزان به تفکیک منطقه آموزشی 74

جدول 4-3 آماره­های توصیفی مولفه های یادگیری خود تنظیمی, مولفه های هوش هیجانی و اهمال کاری 74

جدول 4-4  بررسی میران همبستگی مولفه های هوش هیجانی  با اهمال کاری تحصیلی 76

جدول 4-5  بررسی میران همبستگی مولفه های یادگیری خودتنظیمی با اهمال کاری تحصیلی 77

جدول 4-6)بررسی میران همبستگی زندگی در دو منطقه اقتصادی- اجتماعی با اهمال کاری تحصیلی 78

جدول 4-7  خلاصه مدل  و ضرایب  رگرسیونی 79

جدول 4 -8  آناليز واريانس 79

جدول 4-9  ضرايب رگرسیونی 80

 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3386 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 128

حجم فایل:495 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل