فایل بررسی رابطه عزت نفس وخلاقیت با تعصب
دسته بندي :
کالاهای دیجیتال »
رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)
این پایان نامه در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه عزت نفس وخلاقیت با تعصب در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرجاسک انجام گرفته است. روش پژوهش همبستگی است. روش نمونه گیری این پژوهش نمونه گیری خوشه ای است. حجم نمونه این پژوهش 290 نفراست که از بین دانشجویان با رشته های تحصیلی مختلف انتخاب شده اند. ابزاراندازه گیری این پژوهش پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت(58سؤالی)، پرسشنامه خلاقیت عابدی(1362)، و پرسشنامه محقق ساخته تعصب بود. براي بررسي فرضيه هاي پژوهش از آزمون MANOVA، آزمون t تک گروهی وهمبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج به دست آمده نشان داد که بین عزت نفس وتعصب رابطه معنادار وجود دارد. بین خلاقیت وتعصب رابطه معنادار وجود دارد اما همبستگی میان دو متغیر منفی است. بین عزت نفس وخلاقیت نیز رابطه معنادار وجود دارد. خلاقیت و عزت نفس پیش بینی کننده تعصب در دانشجویان می باشند.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده : 1
فصل اول(کلیات پژوهش) 2
1-1 مقدمه 3
1-2 بیان مساله 4
1-3 اهمیت و ضرورت پژوهش 8
1-4 اهداف پژوهش 10
1-5 فرضيه های پژوهش 11
1-6 متغیرهای پژوهش: 11
1-7 تعریف عملیاتی و مفهومی متغیرها 12
فصل دوم(ادبیات و پیشینه پژوهش) 14
2-1 مقدمه 15
2-2 پیشینه پژوهش ....................................................................................................................15
2-2-1 تعصب 15
2-2-2 عزت نفس 28
2-2-3 خلاقیت 37
2-3 رابطه متغیرهای پژوهش........................................................................................................47
2-4 پیشینه پژوهش های انجام شده 54
فصل سوم(روش پژوهش) 66
3-1 مقدمه 67
3-2 روش پژوهش 67
3-3 جامعه آماری، نمونه و روش نمونه گیری پژوهش 68
3-4 روش جمع آوری اطلاعات 69
3-5 ابزار اندازه گیری پژوهش 70
3-6 روش کار ............................................................................................................................78
3-7 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات ..........................................................................................78
فصل چهارم(تجزیه و تحلیل داده ها) 79
4-1 مقدمه 80
4-2 اطلاعات جمعیت شناختی 80
4-3 یافته های توصیفی 86
4-4 یافته های مربوط به فرضیه ها 88
فصل پنجم(بحث و نتیجه گیری) 95
5-1 مقدمه 96
5-2 نتایج پژوهش: بررسی فرضیه ها 97
5-3 بحث و نتیجه گیری کلی 110
5-4 محدودیت ها و مشکلات پژوهش 111
5-5 پیشنهادهای پژوهش 111
5-6 مروری بر مطالب 112
فهرست منابع 114
منابع فارسی 114
منابع لاتین 119
ضمائم........................................................................................................................................122
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول4-1 :فراوانی و درصد فراوانی آزمودنی ها به تفکیک سن............................................ .80
جدول 4-2: فراوانی و درصد فراوانی آزمودنی ها به تفکیک جنسیت......................................82
جدول 4-3: فراوانی و درصد فراوانی آزمودنی ها به تفکیک سطح تحصیلات.........................84
جدول 4-4: میانگین و انحراف معیار متغیرهای پژوهش 86
جدول 4-5: نتایج همبستگی متغیرهای عزت نفس و تعصب 88
جدول 4-6: اثر و ارتباط متغیرهای عزت نفس و تعصب 89
جدول 4-7: ضرایب رگرسیونی متغیرهای عزت نفس با تعصب 89
جدول 4-8: نتایج همبستگی متغیرهای خلاقیت و تعصب 90
جدول 4-9: اثر و ارتباط متغیرهای خلاقیت و تعصب 90
جدول 4-10: ضرایب رگرسیونی متغیرهای خلاقیت و تعصب 91
جدول4-11: نتایج همبستگی متغیرهای خلاقیت وعزت نفس 91
جدول 4-12 : اثر و رابطه متغیرهای خلاقیت و عزت نفس 92
جدول4-13:ضرایب رگرسیونی متغیرهای خلاقیت و عزت نفس 92
جدول 4-14: نتایج تحلیل رگرسیون چند متغیری و واریانس متغیرهای پژوهش ...................93
جدول4-15: ضرایب رگرسیونی متغیرهای پژوهش.................................................................93
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار 4-1: فراوانی آزمودنی ها به تفکیک سن.............................................................................81
نمودار 4-2: درصد فراوانی آزمودنی ها به تفکیک سن...................................................................82
نمودار 4-3: فراوانی آزمودنی ها به تفکیک جنسیت .....................................................................83
نمودار 4-4: درصد فراوانی آزمودنی ها به تفکیک جنسیت............................................................84
نمودار4-5: فراوانی آزمودنی ها به تفکیک سطح تحصیلات .........................................................85
نمودار4-6: درصد فراوانی آزمودنی ها به تفکیک سطح تحصیلات................................................86
نمودار4-7: مقایسه میانگین متغیرهای پژوهش...............................................................................87