فایل بررسی ناسازگاری های زناشویی با مشکلات رفتاری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)
این پایان نامه در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد


چکیده :

هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین ناسازگاری زناشویی با مشکلات رفتاری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بود . روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری شاما دانش آموزان پسر ارجاع داده شده از طرف مشاور تحصیلی دبیرستان های شهرستان رفسنجان در سال تحصیلی 92 – 1391 به مرکز مشاوره آموزش و پرورش که تعداد 200 نفر را تشکیل داده اند و با استفاده ار روش نمونه گیری تصادفی ساده بر اساس جدول نمونه مورگان و کرجسی تعداد 140 نفر نمونه انتخاب شدند . ابزارهای گرد آوری داده ها ، پرسشنامه مشکلات رفتاری آشنباخ (1991) ، پرسشنامه سازگاری زناشویی اسپانیر (1976) و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان از طریق میانگین نمرات ترم اول و دوم کسب شد . تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون مورد تحلیل و برسی قرار گرفت . نتایج نشان داد که بین ناسازگاری زناشویی با مشکلات رفتاری رابطه مثبت و معنادار (01/0 [endif]--> p ) و بین ناسازگاری زناشویی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه منفی معنی دار (01/0 [endif]--> p ) وجود دارد . علاوه بر این تحلیل رگرسیون نشان داد ناسازگاری زناشویی قادر به پیش بینی مشکلات رفتاری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است. بنا بر این پژوهش حاضر نشان داد که بین ناسازگاری زناشویی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه وجود دارد .

واژگان کلیدی : ناسازگاری زناشویی ، مشکلات رفتاری ، پیشرفت تحصیلی

 

فهرست مطالب

عنوان                                                  صفحه

چکیده................................................... ل

فصل اول: طرح تحقیق

1-1- مقدمه.............................................. 1

1-2-  بیان مسئله......................................... 1

1-3- اهمیتوضرورت........................................ 5

1-4-  اهداف پژوهش....................................... 7

1-5- فرضیه‌های پژوهش .................................... 7

1-6- تعاریف نظری واژه‌ها و اصطلاحات ...................... 8

1-7- تعاریف عملیاتی واژه و اصطلاحات...................... 8

فصلدوم: پیشینهپژوهش

2-1- مقدمه.............................................. 9

2-2- هوشهیجانی.......................................... 10

2-2-1-سیرتاریخیهوشهیجانی................................ 11

2-2-2-مفهومهوشهیجانی.................................... 13

2-2-3- ویژگیهایهوشهیجانی................................ 18

2-2-3-1- آگاهیازهیجانهایخود............................. 18

2-2-3-2-.بیانهیجانها.................................... 19

2-2-3-3- آگاهیازهیجانهایدیگران.......................... 19

2-2-3-4- مدیریتهیجانهاست................................ 20

2-2-4- چگونگیتقویتهوشهیجانیدرفرزندان.................... 20

2-2-5- نقشهوشهیجانیدریادگیریدانشآموزان.................. 21

2-2-6- نقشمعلمدریادگیریدانشآموزان....................... 22

2-2-7- پیشنهاداتیبرایدبیراندرراستایاثربخشبودندررابطهباهوشهیجانی     22

2-3- سیرتاریخیعلومتجربی................................. 24

2-4- عملکردتحصیلی....................................... 30

2-4-1-مفهومعملکردتحصیلی................................. 31

 

 

 

 

ادامه فهرست مطالب

2-4-2- عواملموثربرعملکردتحصیلی.......................... 31

2-4-3- شاخصهایشکستتحصیلی................................ 35

2-4-4-عواملمرتبطباپیشرفتتحصیلی.......................... 36

2-4-5-عمدهتریندلایلافتتحصیلی.............................. 38

2-5- مروریبرتحقیقاتداخلیوخارجی.......................... 38

فصلسوم: روشپژوهش

3-1- مقدمه.............................................. 40

3-2- روشپژوهش........................................... 41

3-3- جامعهآماری،نمونهوشیوهنمونهگیری..................... 41

3-4- ابزارهایپژوهش...................................... 41

3-5- روشاجرا............................................ 42

3-6- روشتجزیهوتحلیلداده‌ها............................... 42

3-7- ملاحظاتاخلاقیپژوهش................................... 42

فصلچهارم: یافتههایپژوهش

4-1- مقدمه.............................................. 44

4-2- قسمتاول: جداولفراوانیوشاخص‌هایتوصیفیمتغیرهایپژوهش... 44

4-3- قسمتدوم: یافته هایمربوطبههمبستگی‌هایساده............ 48

4-4- بخشسوم: یافته‌هایمربوطبهفرضیه‌هایپژوهش (تحلیلرگرسیون) 49

فصلپنجم: بحثونتیجهگیری

5-1- مقدمه.............................................. 51

5-2- بحثونتیجهگیریپیرامونفرضیه‌هایتحقیق.................. 52

5-3- محدودیت‌هایپژوهش.................................... 54

5-4- پیشنهادات.......................................... 54

5-4-1- پیشنهاداتکاربردی................................. 55

5-4-2- پیشنهاداتپژوهشی.................................. 55

فهرستمنابع.............................................. 56

پرسشنامه................................................ 59

 

 

 

 

فهرست جدول ها

عنوان                                                  صفحه

جدول(4-1) فراوانيودرصدفراوانيگروهنمونهپژوهشبرحسبشغلپدرومادر    45

جدول (4-2) وضعيتگروهنمونهپژوهشبرحسبتحصيلاتپدرومادر....... 46

جدول (4-3) شاخصهایتوصیفیمربوطبهمتغیرهایپژوهش............ 47

جدول (4-4) ماتریسهمبستگیبینهوشهیجانیومولفههاباپیشرفتتحصیلیدرسعلوم  48

جدول (4-5) ضریبهمبستگیچندگانهبینمولفههایهوشهیجانیباپیشرفتتحصیلیعلومبهشیوهگامبهگام........................................................ 49

جدول (4-6) رگرسیونچندگانه (گامبهگام) پیشبینیپیشرفتتحصیلیعلومازطریقمولفههایهوشهیجانی.......... 50

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست شکل ها

عنوان                                                  صفحه

شكل(4-1)فراوانيگروهنمونهپژوهشبرحسبشغلپدرومادر........... 45

شكل(4-2) درصدفراوانيگروهنمونهپژوهشبرحسبتحصیلاتپدرومادر... 46

 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3430 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 113

حجم فایل:286 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل