دانلود تحقیق بررسی عوامل نفوذ درادراك
دسته بندي :
کالاهای دیجیتال »
رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)
بخشی از
متن اصلی :
عوامل نفوذ درادراك :
عواملي كه در مكانيزم ادراكي تأثير دارند
به سه دسته تقسيم مي شوند :
1- ويژگي مشاهده گر
(ادراك كننده )
2- ويژگي و اهداف مشاهده
3- ويژگيهاي موقعيت
ويژگيهاي مشاهده گر
عوامل موقعيت
ويژگي و هدف مشاهده
1-ويژگيهاي مشاهده گر ( عوامل ورودي )
اين موضوع مربوط به ويژگيهاي شخصي /انفرادي ميگردد .
1-1 . نيازها و انگيزه ها : ادراك
انفرادي اساساً نيازها و انگيزه هاي دروني ر امعين مي كند . آنها چيزهاي متفاوتي را
بر طبق نيازها و انگيزه هاي متفاوتشان به دست مي آورند. نيازهاي متفاوت نتايج انگيزش
( تحريكات ) متفاوت مي باشد . تحريكات مردم از موارد گوناگوني ناشي مي شود كه به نيازها
ي آنها بر ميگردد . بايد توجه داشت در تفكر
آرزومندانه ( خوشايند ) به معني داشتن يك ID يا همان
كارت شناسايي كه معرف خصوصيات ويژه فرد است ، براي كاهش روابط تيره تلاش مي كند . در
چنين شرايطي مردم فقط چيزهايي را كه در مورد آن تفكر آرزومندانه دارند را مشاهده مي
كنند .
2-1 . خود مفهومي : ديدگاه
هاي متفاوت افراد ، تصميمات روشني كه در مورد جهان پيرامون خود مي گيرند و يا اينكه
در مورد خود چگونه فكر مي كنند ( يا همان خود مفهومي افراد ) . اين موضوع بر پايه تركيب
روانشناسي انفرادي پيچيده ، و درك از خود استوار است . شناخت خود يا همان خودشناسي
بر شناخت ديگران كمك مي كند .
3-1 اعتقاد ( عقيده و ايمان ) : اعتقادات
شخصي برخورد با ادراك را هدايت مي كند . اين خيلي مشكل است براي ادراك ، كه تفكر مافوق
عقايدش داشته باشد . چون در بيشتر زمانها به سمت عقايدشان پيش مي روند و افراد به همين
طريق ادراك مي كنند . بر طبق گفته هاي دانيل كاتز .
*يك فرد سانسور مي كند محل ابلاغش را تا
جايي كه عقيده اش را حمايت مي كند و از حمله خود را دور نگه مي دارد .
این فایل به همراه چکیده ، فهرست مطالب ، متن اصلی و منابع تحقیق با
فرمت word ( قابل ویرایش )
در اختیار شما قرار
میگیرد.
تعداد صفحات :6