دانلود تحقیق بررسی كارآفريني چيست
دسته بندي :
کالاهای دیجیتال »
رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)
بخشی از
متن اصلی :
این فایل در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و استفاده میباشد
مفهوم کارآفرينی:
سير تاريخي مفهوم كارآفريني
كارآفرين كيست؟
كارآفريني و اشتغال
كارآفريني و رشد فن آوري
آموزش كارآفريني
ضرورت آموزش كارآفريني
اهداف آموزش كارآفريني
دلايل مطرح شدن طرح كاراد
مفهوم کارآفرينی:
كـارآفريـني مفهومي است كه تاكــنون از ديدگاهـــهاي مختلف مورد
بررســي قرار گرفته اســت و هـــمه بر ايـن باورنـد
كـه كارآفرينی (Entrepreneurship) موتور محركه توسعه اقتصادي
كشورهاي توسـعه يافته و در حال توسـعه است. کار آفرینی فرآیندی است که در آن فرد کار
آفرین با ایده های نو و خلاق و شناسایی فرصت های جدید و با بسیج منابع ، مبادرت به
ایجاد کسب و کار و شرکت های نو ، سازمانهای جدید و نو آور و رشد یابنده نموده که توام
با پذیرش مخاطره و ریسک است و منجر به معرفی محصول و یا خدمت به جامعه میگردد. کار
آفرینی خلق و ایجاد بینشی از هیچ است . کارآفرینی فرآیند ایجاد و دستیابی به فرصت ها
و دنبال کردن آن ها بدون توجه به منابعی است که در حال حاضر موجود است . یکی از جنبه
های اصلی کارآفرینی شناسایی و بهره برداری از فرصتها برای گسترش شرکت های کوچکتر است.
سه دليل مهم كشورها براي توجه به مقوله كارآفريني , توليد ثروت , توسعه تكنولوژي
و اشتغال مولد است.درحالي كه در كشور ما به اشــتباه اين مفهوم صرفاً با اشتــغال
زايي مترادف شده و فقط براي حل مشكل اشتغال به سمت كار آفريني پيش مي رويم .
در اواخر دهه70 در بسياري از كشورهاي پيشرفته
به علت تغيير در ارزشها و گرايشهاي جامعه و البته تغييرات جمعيت شناختي ، موجي از كسب و كارهاي كوچك و افراد خود اشتغال
به وجود آمد.
سير تاريخي مفهوم كارآفريني
ريشه واژه كارآفريني از كلمه فرانسـوي Entreprendre , اصطلاحاً به معنــاي واسطه
يا دلال, مشــتق شــده است . ايـن واژه در
طول زمـان همراه باتحول شيوه هاي توليد و ارزش هاي اجتماعي دچار دگرگوني و افزايش
مفاهيم در بر گيرنده شده است .
امروزه واژه کارآفرینی مفاهیم زیر را به
ذهن متباتر می سازد:
نوآوري
مخاطره پذيري
ايجادياتجديد ساختار يك واحد اقتصادي, اجتماعي
رضايت شخصي و استقلال طلبي
كارآفرين ايده اي را يافته و آن را تبديل
به فرصتي اقتصادي مي كند. در فضاي كسب و كار, فرصت, فكر نويي است كه قابليت تجاري شـدن دارد.آگاهي از محيط, بازار و نيازهاي
مشتري و نگرش كارآفرين او را در، يافتن فرصت و پرداختن به آن ياري ميد هد. سپس كارآفرين يك طرح تجاري مي نويسد كه در آن مســائلي
چون بازار محـصول يا خدمت, مسائل حقوقـي و قانـوني شـركت, تامين سرمايـه راه انـدازي و رشــد, سازماندهي
و مديريت كسب و كار را بررسي مي نمايد.
در واقع كارآفرين مانند يك رهبر اركستر
وظيفه دارد كه مهارت ها و توانايي هـاي مختلف را در كنــار هم جمع نمايد و برنامه اي
تدوين شــده ارائه دهد.همانطور كه صدا بايد دلنشين باشد,طرح نهايي كارآفرين نيز بايد
زيبا باشد
این فایل به همراه چکیده ، فهرست مطالب ، متن اصلی و منابع تحقیق با
فرمت word ( قابل ویرایش )
در اختیار شما قرار
میگیرد.
تعداد صفحات :14