دانلود تحقیق بررسی كارآفريني چيست

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

بخشی از متن اصلی :

 این فایل در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و استفاده میباشد

مفهوم کارآفرينی:

سير تاريخي مفهوم كارآفريني

كارآفرين كيست؟

كارآفريني و اشتغال

كارآفريني و رشد فن آوري

آموزش كارآفريني

ضرورت آموزش كارآفريني

اهداف آموزش كارآفريني

دلايل مطرح شدن طرح كاراد

 

 

مفهوم کارآفرينی:

كـارآفريـني  مفهومي است كه تاكــنون از ديدگاهـــهاي  مختلف  مورد بررســي قرار گرفته  اســت  و هـــمه بر ايـن  باورنـد  كـه  كارآفرينی (Entrepreneurship) موتور محركه توسعه اقتصادي كشورهاي توسـعه يافته و در حال توسـعه است. کار آفرینی فرآیندی است که در آن فرد کار آفرین با ایده های نو و خلاق و شناسایی فرصت های جدید و با بسیج منابع ، مبادرت به ایجاد کسب و کار و شرکت های نو ، سازمانهای جدید و نو آور و رشد یابنده نموده که توام با پذیرش مخاطره و ریسک است و منجر به معرفی محصول و یا خدمت به جامعه میگردد. کار آفرینی خلق و ایجاد بینشی از هیچ است . کارآفرینی فرآیند ایجاد و دستیابی به فرصت ها و دنبال کردن آن ها بدون توجه به منابعی است که در حال حاضر موجود است . یکی از جنبه های اصلی کارآفرینی شناسایی و بهره برداری از فرصتها برای گسترش شرکت های کوچکتر است. سه دليل مهم كشورها براي توجه به مقوله كارآفريني , توليد ثروت , توسعه تكنولوژي و اشتغال مولد است.درحالي كه در كشور ما به اشــتباه اين مفهوم صرفاً با اشتــغال زايي مترادف شده و فقط براي حل مشكل اشتغال به سمت كار آفريني پيش مي رويم .

در اواخر دهه70 در بسياري از كشورهاي پيشرفته به علت تغيير در ارزشها و گرايشهاي جامعه و البته تغييرات جمعيت شناختي   ، موجي از كسب و كارهاي كوچك و افراد خود اشتغال به وجود آمد.

 

سير تاريخي مفهوم كارآفريني

ريشه واژه كارآفريني از كلمه فرانسـوي Entreprendre , اصطلاحاً به معنــاي واسطه يا دلال, مشــتق شــده است . ايـن واژه در  طول زمـان همراه باتحول شيوه هاي توليد و ارزش هاي اجتماعي دچار دگرگوني و افزايش مفاهيم در بر گيرنده شده است .

امروزه واژه کارآفرینی مفاهیم زیر را به ذهن متباتر می سازد:

نوآوري

مخاطره پذيري

ايجادياتجديد ساختار يك واحد اقتصادي, اجتماعي

رضايت شخصي و استقلال طلبي

كارآفرين ايده اي را يافته و آن را تبديل به فرصتي اقتصادي مي كند. در فضاي كسب و كار, فرصت, فكر نويي است كه قابليت  تجاري شـدن دارد.آگاهي از محيط, بازار و نيازهاي مشتري و نگرش كارآفرين او را در، يافتن فرصت و پرداختن به آن ياري ميد هد. سپس  كارآفرين يك طرح تجاري مي نويسد كه در آن مســائلي چون بازار محـصول يا خدمت, مسائل حقوقـي و قانـوني شـركت, تامين  سرمايـه راه انـدازي و رشــد, سازماندهي و مديريت كسب و كار را بررسي مي نمايد.

در واقع كارآفرين مانند يك رهبر اركستر وظيفه دارد كه مهارت ها و توانايي هـاي مختلف را در كنــار هم جمع نمايد و برنامه اي تدوين شــده ارائه دهد.همانطور كه صدا بايد دلنشين باشد,طرح نهايي كارآفرين نيز بايد زيبا باشد

این فایل به همراه چکیده ، فهرست مطالب ، متن اصلی و منابع تحقیق با فرمت word ( قابل ویرایش ) در اختیار شما قرار

می‌گیرد.

تعداد صفحات :14

 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 2656 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 14

حجم فایل:16 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل