دانلود فایل بررسی مدیریت روابط انسانی

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

بخشی از متن اصلی :

مقدمه

در سالهای اخیر، برخی از سازمانهای تولیدی و خدماتی خارجی (ژاپن ، سنگاپور،كره جنوبی ، آلمان ، مالزی ، لهستان ، بلژیك ، آمریكا، نروژ و...) و داخلی (رادیاتور ایران ،ایران تایر، كارخانجات صنام ، صنایع الكتریك ایران و...) اقدام به اجرای نظام مدیریت مشاركتی كرده اند. در مواردی كه مدیران ارشد پشتیبان این امر بودند همراه با موفقیت بوده ازجمله افزایش كیفیت ، صرفه جویی ، كاهش هزینه ، افزایش سودآوری ، از همه مهمتر كاهش و ابستگی را به دنبال داشته است .

نظام مدیریت مشاركتی

تعریف : مجموع گردش كار و عملیاتی كه همه كاركنان و اعضای یك سازمان را درجهت پیشبرد تصمیم گیریهای مربوط به آن دخالت می دهد و شریك می سازد. توصیه و تاكیداصلی این نوع مدیریت براساس همكاری و مشاركت علاقه مندانه و داوطلبانه عموم افراداست و درنظر دارد اندیشه ها، نظریات و ابتكارات آنها را درحل مشكلات و مسائل سازمان به كار گیرد. بنابراین : مدیریت مشاركتی را می توان در چند جمله زیر خلاصه كرد:

 

جمع آوری اطلاعات ازطریق بسیج نمودن اندیشه ها;

شكوفا كردن استعدادها و خلاقیتها;

كسب رضایت روحی برای پیشبرد و گسترش اهداف ;

بهبود كیفیت ;

افزایش بازدهی و كاهش هزینه ;

تولید و ارائه خدمات با كیفیت مرغوبتر.

اهداف نظام مدیریت مشاركتی

كاهش ضایعات و بهبود كیفیت ازطریق :

1 - ایجاد محیط مناسب برای مدیریت سازمان ، همچنین ایجاد انگیزه مادی و معنوی دركاركنان برای ابراز خلاقیتهای نهفته ذهنی ; 2 - ارتقا كارایی كاركنان ; 3 - افزایش رشداقتصادی و سودآوری آن ; 4 - تقویت روحیه افراد;

 

5 - كاهش تنشها; 6 - تقویت احساس داشتن نقش موثر در پیشبرد اهداف ; 7 - برقراری ارتباط موثر و سازنده بین رده های مختلف ; 8 - افزایش تحرك و كارایی ; 9 - بهبود رفتارشخصی افراد سازمان ; 10 - تبدیل من به ما.

ایجاد انگیزه و احساس مسئولیت ، ایجاد رقابت سالم ، برقراری الفت و محبت دربین كاركنان و مدیران از دیگر دستاوردهای این نظام بوده است . پیاده سازی این نظام در این سازمانها باعث افزایش چشمگیر بازدهی و بهره وری شده و بعضی از این موسسات تولیدات خود را در اندك زمانی تاحد استانداردهای بین المللی نیز بالا برده اند.

این فایل به همراه چکیده ، فهرست مطالب ، متن اصلی و منابع تحقیق با فرمت word ( قابل ویرایش ) در اختیار شما قرار

می‌گیرد.

تعداد صفحات :23

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3301 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 23

حجم فایل:30 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل