دانلود فایل بررسی طراحی خانه کودک
دسته بندي :
کالاهای دیجیتال »
رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)
این پروپوزال در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد
فصل
اول : مطالعات پايه و زمينه
1-1)
بخش اول (پایه ):
برخورد
روانشناسانه با موضوع
1-1-1)
شناخت کودک از دیدگاه روانشناسی
1-1-2)
مراحل رشد کودک
1-1-2-1)خصوصیات
کودک 3 ساله
1-1-2-2)
خصوصیات کودک 5-4 ساله
1-1-2-3)
خصوصیات کودک 6 ساله
1-1-3)
کاردانی کودک
1-1-4)
کودک و بازی
1-1-4-1)
تاریخچه بازی
1-1-4-2)
تعریف بازی
1-1-4-3)
اهمیت بازی
1-1-4-4)
بازی از نظر فروبل
1-1-4-5)
اموزش از طریق بازی
1-1-4-6)
انواع بازی
1-1-5)
کاربرد بازی در اموزش
1-1-5-1)
بازی های اموزشی
1-1-5-2)
بازی های جسمانی یا بدنی
1-1-5-3)
بازی های نمایشی
1-1-5-4)
بازی های سرگرم کننده
1-1-6) فضای بازی
1-2) بخش دوم: مطالعات زمینه
1-2-1)
شناخت تکنولوژی اموزشی
1-2-1-1)
نظری گذرا براموزش پیش از دبستان درجهان امروزوایران
1-2-1-2)
ماهیت و کیفیت یک خانه خوب برای کودکان
1-2-1-2)
تاریخ ظهور مراکز پیش دبستانی ( کودکستان و مهد کودک)
1-2-1-3)
تاریخچه شکل گیری مراکز پیش دبستانی و دبستان در ایران
1-2-1-4)
هدف های اموزشی و تربیتی کودکستان
1-2-1-5)
سازمان اجتماعی کلاس
1-2-1-6) سازماندهی محیط فیزیکی
فصل دوم : مطالعات تكميلي و تطبيقي
1-1)
بخش اول (تکمیلی):
1-1-1)
نقش معماری در پرورش فکری کودکان
1-1-2)
کودک ، معماری و فضا
1-1-3)
برخی احکام کالبدی در مورد طراحی برای کودکان
1-1-4)
جلوه های خارجی مهد کودک
1-1-5)
شیرخوارگاه
1-1-6)
مهد کودک و کودکستان
1-1-7)
محوطه سازی برای کودکان
1-1-7-1)
محوطه بازی طبیعی
1-1-7-2) فضای باز
1-1-7-3) خیابان
1-1-7-4) فضای مخاطره امیزماجراجویانه
1-1-7-5) پناهگاهها و مکانهای دور از چشم
1-2)بخش
دوم : (نمونه های تطبیقی)
1-2-1)نمونه
های ایرانی
1-2-2)نمونه
های خارجی
فصل
سوم : آنالیز سایت
1-3)
خصوصیات بلوار ارشاد
1-3-1)
انتخاب سایت و شناخت کلی ان
1-3-2) ضوابط مکان یابی سایت
الف)
ضوابط اجتماعی بافت ب) ضوابط کالبدی باف
1-3-3)
شناخت زمينه (سابقه تاريخي شهر مشهد و بررسي روند توسعه فيزيكي شهر در قرون گذشته)
1-3-4)
شناخت خصوصيات كالبدي شهر مشهد
الف)بافت
سنتي ب)بافت مياني ج)بافت شطرنجي
1-3-5) طراحي اقليمي در شهر مشهد
1-3-6)انالیز
سایت
فصل
چهارم: اصول طراحی
1-4)
فضا
1-4-1)
میزان درک کودک از فضا
1-4-2)
معیارهای کیفیت فضا
1-
سازماندهی 2- زمان ومسیر 3-جزءوکل
4-
فرم
1-4-3)
تاثیر شرایط محیطی و کالبدی بر کودکان
1-4-5)
شرایط محیطی
• (اثرات نور و روشنایی،
اثرات سروصدا، تهویه، شرایط حرارتی)
1-4-6) شرایط کالبدی
• (رنگ، فرم، ابعاد و
اندازه ها، جنس، تزئینات، مبلمان اموزشی، اندازه مدرسه و مهد کودک ، تعداد طبقات
در مدارس)
1-4-7)ابعاد
و فضاهای مورد نیاز کودکستان
1-4-8)برنامه
فیزیکی
منابع
و ماخذ
فصل
پنجم :طراحی
آشنایی
با مساله(پروپوزال)
الف) ضرورت واهمیت موضوع
ب)
طرح مسئله
ج)
اهداف
د)
مبانی نظری عام طرح
ه)
منابع