تحليل نحوي كلامي دست نوشتههاي داستاني كودكان و نوجوانان
دسته بندي :
کالاهای دیجیتال »
رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)
بخشی از متن اصلی
2-1 مقدمه
فصل حاضر شامل سه بخش است: بخش نخست، شامل معرفی مفاهیم بنیادی ادبيات،ادبیات
کودک، كودك و نوجوان، نحو وكلام و تحليل كلام ميباشد. بخش دوم، تاریخچه مختصري از
مطالعات غربیان درباره ادبیات کودک به دست میدهد. بخش سوم هم شامل پیشینه ادبیات کودک
در ایران است.
2-2 مفاهیم بنیادی
2-2-1 ادبيات
گرچه از دیرباز، تعاریف زیادی از ادبیات ارائه شده است ولی هیچگاه هیچکدام
از تعاریف جامع و مانع نبوده است و تا وقتی که عواطف و احساسات بشری به شکلی دقیق و
کامل تعریف نشود، تعاریف گوناگون ادبیات نیز همچنان لنگلنگان به پیش خواهد رفت.
بنفشهحجازي(17:1374)ميگويد كه ادبيات دانشهاي متعلق به علوم ادبي وآثار ادبي
است.
هاك (5:1997)ميگويد:ماادبيات را به عنوان شكل تخيلي زندگي و انديشه در فرمها
وساختارهاي زباني ميشناسيم.
در فرهنگ وبستر (صفحه1056)آمده كه"مجموعه آثار نوشتاري مربوط به يك زبان
يا يك كشور ياگروه سني ادبيات تلقي ميشود"
ليلي ايمن(1352)ميگويد:"مجموعه تظاهرات هنري هر قوم كه در قالب كلام ريخته
شده است،ادبيات آن قوم به شمار ميرود"
این فایل به همراه چکیده، فهرست مطالب، متن اصلی و منابع تحقیق با
فرمت docx(قابل ویرایش) در اختیار شما قرار
می گیرد.
تعداد صفحات:72