تحقیق جاوا اسکریپت
دسته بندي :
کالاهای دیجیتال »
رشته کامپیوتر و IT (آموزش_و_پژوهش)
دانلود تحقیق جاوا اسکریپت
این فایل در قالب Word قابل ویرایش، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی می باشد
تعداد صفحات: 74
توضیحات:
مقدمه
انتخاب موضوع جاوا اسکریپت، به معني ورود به دنياي طراحي و برنامهنویسی صفحات وب است. وب جهاني كه در ابتدا تنها بهعنوان مخزني از اطلاعات مختلف كه در قالب صفحاتي ساكن تنظیم شده بودند در نظر گرفته میشد با رشد سريع خود توانست به يكي از مهمترین وسايل آموزشي، ارتباطي، تجاري و تفريحي تبديل شود به موازات رشد سريع اين رسانه، ابزارها و روشهای توسعه آن نيز رشد كرده و متحول شده است.
گـرچه جاوا اسکریپت يك زبان برنامهنویسی است، اما فراگيري آن بسيار ساده است؛ برخلاف اكثر زبانهای برنامهنویسی، براي آموختن اين زبان به دانش زيادي نياز نداريد. سادگي و در عين حال تواناییهای فوقالعاده اين زبان آن را به يك ابزار مشهور و پرطرفدار براي برنامهنویسی در صفحات وب تبديل كرده است؛ در واقع امروزه كمتر صفحه وبي را مییابید كه در آن از جاوا اسکریپت استفاده نشده باشد.
فهرست
چكيده
1- جاوا اسکریپت چيست؟
1 ـ 1 اصول اسكريپت نويسي در صفحات وب
2 ـ 1 اسکریپتها و برنامهها
3 ـ 1 معرفي جاوا اسکریپت
4 ـ 1 قابلیتهای جاوا اسکریپت
5 ـ 1 جاوا اسکریپت در مقابل جاوا
6 ـ 1 چگونه جاوا اسکریپت در صفحات وب قرار میگیرد؟
2- خلق يك اسكريپت
1 ـ 2 ابزار اسكريپت نويسي
2 ـ 2 آغاز خلق اسكريپت
3- بررسي قابلیتهای جاوا اسکریپت
1 ـ 3 زيباتر كردن صفحات وب به كمك جاوا اسکریپت
1 ـ 1 ـ 3 استفاده از نوار وضعيت
2 ـ 3 كار با برنامههای اتصالي
4- برنامههای جاوا اسکریپت چگونه كار میکنند
1 ـ 4 توابع در جاوا اسکریپت
2 ـ 4 اشیاء در جاوا اسکریپت
1 ـ 2 ـ 4 جاوا اسکریپت از سه نوع شيء پشتيباني میکند
3 ـ 4 كنترل حوادث
4 ـ 4 مخفي كردن اسکریپتها از مرورگرهاي قديمي
5- استفاده از مقادير و ذخیرهسازی آن
1 ـ 5 انتخاب نام براي متغیرها
2 ـ 5 تعيين مقدار براي متغیرها
1 ـ 2 ـ 5 انواع اساسي دادهها در جاوا اسکریپت
3 ـ 5 انواع داده جاوا اسکریپت
6- آرایهها و رشتهها
1 ـ 6 خلق يك شيء String
7- بررسي و مقايسه متغیرها
1 ـ 7 دستور If
2 ـ 7 دستور Eles
8- تكرار دستورات با کمک حلقهها
1 ـ 8 حلقههای For
2 ـ 8 حلقههای While
3 ـ 8 حلقههای Dowhile
9- اشياء درون ساخت مرورگر
1 ـ 9 اشياء چيستند؟
1 ـ 1 ـ 9 خلق اشياء
2 ـ 9 خاصیتهای اشياء و مقادير
3 ـ 9 گـرد كردن اعداد
4 ـ 9 خلق اعداد تصادفي
5 ـ 9 كـار با تاریخها
10- مدل شيئي سند (DOM)
1 ـ 10 درك مدل شيئي سند
2 ـ 10 دسترسي به تاريخچه مرورگـر
11- خلق اشياء اختصاصي
1 ـ 11 استفاده از اشياء براي ساده كردن اسکریپتها
2 ـ 11 اختصاصي كردن اشياء درون ساخت
12- پنجرهها و زير صفحهها
1 ـ 12 كنترل پنجرهها با استفاده از اشياء
2 ـ 12 ايجاد وقفههای زماني
3 ـ 12 استفاده از اشياء جاوا اسكريپت براي كار با زير صفحهها
14- دريافت اطلاعات به كمك پرسشنامهها
1 ـ 14 اصول طراحي پرسشنامهها در HTML
2 ـ 14 شيء from در جاوا اسکریپت
3 ـ 14 ورودیهای متن
4 ـ 14 ورودیهای چندخطی متن
5 ـ 14 كـار با متن در پرسشنامهها
6 ـ 14 دکمهها
7 ـ 14 مربعهای گـزينش
8 ـ 14 دکمههای راديوئي
15- تصاوير گـرافيكي و انيميشن
1 ـ 15 استفاده از جاوا اسکریپت براي كار با نقشههای تصويري
2 ـ 15 تصاوير ديناميك در جاوا اسکریپت
16- اسکریپتهای فرا مرورگري
1 ـ 16 دريافت اطلاعات مرورگر
2 ـ 16 حل مشكل ناسازگاري مرورگرها
3 ـ 16 خلق يك صفحه چندمنظوره
4 ـ 16 هدايت كاربران به صفحات وب
5 ـ 16 خلق يك صفحه چندمنظوره
17- كـار با شيوه نامهها
1 ـ 17 معرفي HTML ديناميك
2 ـ 17 شيوه و ظاهر صفحات
3 ـ 17 تعريف و استفاده از شیوههای CSS
4 ـ 17 تنظيم مكـان متن
5 ـ 17 تغيير رنگ و تصاوير زمينه
6 ـ 17 كـار با فونتها
7 ـ 17 كنترل شیوهها به کمک جاوا اسکریپت
18- استفاده از لایهها براي خلق صفحات ديناميك
1 ـ 18 لایهها چگونه كار میکنند؟
2 ـ 18 دو استاندارد براي خلق لایهها
3 ـ 18 خلق لایههای CSS
4 ـ 18 تعريف خواص لایهها
19- استفاده از جاوا اسکریپت براي توسعه يك سايت وب
1 ـ 19 خلق سند HTML
2 ـ 19 استفاده از لیستهای بازشونده براي تسهيل هدايت كاربران
3 ـ 19 خلق دستورات HTML، و ایجاد ساختارداده اي
4 ـ 19 افزودن توضيحاتي در مورد پيوندها
5 ـ 19 استفاده از پيوندهاي گـرافيكي
20- نتيجه
21- خلاصه
22- فهرست منابع