كارورزي در بانك كشاورزي مركزي

دسته بندي : پروژه های کارآموزی » رشته حسابداری (کارآموزی_و_گزارشات)

تأسيس بانك

بانك كشاورزي در بيست و يكم خرداد ماه سال 1312‌با عنوان بانك فلاحتي و صنعتي ايران تاسيس شد و اينك با پشتوانه 73 سال تجربه و به عنوان تنها‌ نهاد مالي تخصصي در بخش كشاورزي ايران با تعداد بيش از 1800‌شعبه در سراسر كشور، حدود 70‌درصد تامين مالي اين بخش را انجام مي‌‌دهد. در خلال دهه گذشته اين بانك با حضور موثر در بازارهاي مالي و با تكيه بر تجهيز منابع كافي در تحقق اهداف خود به خصوص تامين اعتبارات مورد نياز بخش كشاورزي مثمر‌ثمر بوده است. رشد اعتبارات و سپرده‌هاي بانك به عنوان دو ركن اساسي در فعاليت‌هاي بانكي نشان‌ از افق روشن و موفقيت‌هاي چشمگير اين بانك در دستيابي به استانداردهاي يك بانك پيشرفته و نوين امروزي است.

اين بانك در سال 1384 با اعطاي حدود 50‌هزار ميليارد ريال تسهيلات در بخش كشاورزي از رشد 33‌درصدي نسبت به سال 1383‌برخوردار بوده است.از اقدامات ديگر بانك وصول به موقع مطالبات است كه يكي از شاخص‌هاي كارآيي همه موسسات بانكي به شمار مي‌رود، چرا كه درصد وصولي بالاتر به معناي توانايي بيشتر در پرداخت تسهيلات و در نتيجه تداوم فعاليت بانك است.افزايش نسبت وصولي به مطالبات سررسيد بانك در سال‌هاي اخير نشانگر پيگيري موثر و موفقيت‌آميز بانك در وصول مطالبات سررسيده است.ارزشيابي عملكرد بانك كشاورزي لوح تقدير و كسب رتبه اول جشنواره خدمات‌رساني و پاسخگويي و تقدير از سوي جشنواره شهيد رجايي را به ارمغان آورد. در عين اينكه در آخرين ارزيابي به عمل آمده از سوي موسسه بين‌الملليthe Banker كه 138‌كشور مورد ارزيابي قرار گرفت.بانك كشاورزي براي سومين سال پياپي در نظام بانكي كشور به عنوان بانك برتر در سال 2005‌ ميلادي معرفي شد. موسسه مذكور براساس شاخص‌هاي تخصصي كمي‌نظير بازده سرمايه، بازده دارايي، سودآوري، رشد سود، نسبت هزينه‌ها به درآمدها، نسبت سود به متوسط سرمايه، رشد دارايي‌ها و برخي شاخص‌هاي كيفي نظير توسعه فناوري، كيفيت خدمات و... هر ساله بانك‌‌ها را مورد ارزيابي قرار مي‌دهد و برترين‌ها را در سطح جهاني، منطقه‌اي و كشوري معرفي مي‌كند.

عملكرد بانك كشاورزي در آستانه هفته بانكداري بدون ربا كه كارنامه خوبي در كاهش نرخ سود بانكي داشته انگيزه‌اي براي گفت‌وگو با حسن‌نوربخش مدير‌عامل بانك كشاورزي شد. وي كه در مدت مديريت خود بر اين بانك ثابت كرده مدير يك بانك پاسخگو است و به حق اين بانك مقام اول جشنواره خدمات‌رساني و پاسخگويي را از آن خود كرده است. وي با تاكيد بر اينكه بانك كشاورزي در دهه گذشته به منظور تامين منابع مالي لازم براي حمايت گسترده‌تر از فعاليت‌هاي مولد بخش كشاورزي رويكردهاي جديدي را مدنظر قرار داده است، اقداماتي همچون گسترش شعب بانك به عنوان كانون‌هاي تجهيز سپرده و ارائه خدمات در نقاط شهري و روستايي كشور و تنوع بخشي به خدمات و ارائه خدمات بانكي به عموم مشتريان با تاكيد بر كشاورزان و فعالان بخش كشاورزي را از جمله اقدامات صورت گرفته براي اجراي رويكردهاي فوق اعلام كرد.

نوآوري در خدمات بانكي و معرفي خدمات جديد، توسعه كيفي خدمات به موازات توسعه كمي آن و به‌كارگيري فناوري نوين در عرصه خدمات بانكي كه نمونه آن خدمات بانكداري الكترونيك است با سرعت مطلوبي در شعب در حال انجام است از ديگر اقدامات صورت گرفته در اين زمينه است. به عقيده نوربخش اين رويكردها باعث شده است كه بانك ضمن افزايش چشمگير در ارائه تسهيلات پرداختي به فعالان و بهره‌برداران بخش كشاورزي و فعاليت‌هاي وابسته به سطح خوبي از خوداتكايي مالي دست پيدا كند.

نوآوري در خدمات بانكي و معرفي خدمات جديد كه نوربخش از آن ياد مي‌كند در بانك كشاورزي نمود فراواني يافته است، همچنانكه با توجه به اهميت بانكداري الكترونيك در بانكداري نوين، بانك كشاورزي با هدف ارائه خدمات مطلوب‌تر جهت رسيدن به استانداردهاي بانكداري الكترونيك از سال 1380 اجراي طرح عظيم بانكداري الكترونيك خود را با نام مهر (مديريت هوشمند رايانه‌اي) آغاز كرد، بانك كشاورزي اولين بانكي است كه به شبكه تبادل اطلاعات بانكي (شبكه شتاب و همه دستگاه‌هاي خودپرداز بانك‌هاي فعال در كشور بحرين) پيوست. در اين راستا بانك تا پايان خردادماه سال 1385 با نصب 513 دستگاه خودپرداز و ده‌هزار و 534 دستگاه پايانه فروش (POS) تاكنون توانسته است بهترين خدمات را به مشتريان اين شبكه عظيم ارائه كند و براي اولين بار در تاريخ بانكداري ايران نسبت به صدور كارت اعتباري مهر اقدام نموده است.

دارندگان اين كارت مي‌توانند در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي و مراكز رفاهي كه پايانه فروش نصب شده است، بدون پرداخت وجه خريد كنند. در حال حاضر تعداد كارت‌هاي مهر صادر شده، يك‌ميليون و 228هزار و 568 عدد و كارت‌هاي اعتباري دوهزار و 367 عدد و تعداد شعب مهر در سراسر ايران حدود 500 شعبه است. اين بانك از سال 1378 سيستم پاسخگويي تلفني به مشتريان بانك را در جهت اطلاع‌رساني به حساب‌هاي آنها نصب و راه‌اندازي كرد. همچنين به منظور كاهش ازدحام و حضور نامنظم مشتريان در جلوي باجه شعب بانك و در اجراي «طرح تكريم ارباب رجوع» نوربخش در خصوص راه‌اندازي شعب الكترونيك بانك اظهار مي‌دارد كه تا پايان سال‌جاري 500 شعبه سيستم جامع الكترونيك مهر گستر بانك كشاورزي راه‌اندازي مي‌شود. وي تصريح مي‌كند: تاكنون 14 شعبه بانك كشاورزي در استان‌ها به سامانه الكترونيك مهرگستر مجهز شده‌اند كه با اجراي اين سيستم خدمات بانكي از طريق ماهواره به مشتريان ارائه مي‌شود.

اجراي اين طرح علاوه بر سرعت بخشيدن به امور بانكي نقش بسزايي در نظام هماهنگ بانكي دارد.با انجام بررسي‌هاي كارشناسي و مطالعه تجارب بانك‌ها و موسسات مشابه خارجي، براي اولين بار در نظام بانكي كشور «سيستم نوبت‌دهي الكترونيكي» يا «پذيرش مشتريان» را در تعدادي از شعب سراسر كشور مورد استفاده قرار داده است.

با توجه به نتايج مثبت حاصل از اين طرح به زودي ساير شعب بانك به اين سيستم مجهز خواهد بود.در كنار تنوع خدمات بانكي در بانك كشاورزي كه مورد اذعان همگان است، اين بانك براي اولين بار در كشور اقدام به راه‌اندازي مركز كارشناسي 24ساعته بانكي (CALL CENTER) تحت عنوان مركز ارتباط سبز كرد.حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز ويژه كشاورزي از سال 1377 به طيف خدمات بانك اضافه شد.

اين حساب عمدتا براي جذب منابع حاصل از فروش محصولات كشاورزي به ويژه گندم طراحي شده است.ضمن آنكه افتتاح آن براي ساير اقشار نيز امكان‌پذير است.

دسته بندی: پروژه های کارآموزی » رشته حسابداری (کارآموزی_و_گزارشات)

تعداد مشاهده: 3941 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 44

حجم فایل:169 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل