كارآموزي در تعميرگاه خودرو (خودروهاي انژكتوري)
دسته بندي :
پروژه های کارآموزی »
رشته مکانیک (کارآموزی_و_گزارشات)
مقدمه 1
دانستنيهاي فني
خودروهاي انژكتوري 2
دانستنيهاي عمومي
خودرو 3
انژكتور چيست و
سيستم انژكتوري چگونه كار مي كند 4
اجزاء تشكيل دهنده
سيستم سوخت رساني انژكتوري 7
ECU و سيستم جرقه زني اتومبيل 11
AIR BAG 11
انواع سيستم هاي
جرقه زني پلاتيني 13
شبكه مالتي پلكس
بر روي خودرو هاي پژو 19
عيب يابي 22
ياتاقان 31
سيستم خنك كاري 33
سيستم روغنكاري 35
تعويض روغن جعبه
دنده 37
آچار كشي ميل
گاردان 39
لنت ترمز 40
تكميل روغن جعبه
فرمان 43
روغنكاري شانه
فرمان 44
صداهاي غير عادي
از اتومبيل 44
ياتاقان مي زند 46
استارت صدا مي دهد 48
صداي گاردان 49
سوت كشيدن ترمز 50
مقدمه :
تعميرگاه پارت
پرايد در شهرستان قزوين خيابان ميرزا كوچك خان – روبيروي آهن فروشي اره چي قرار دارد اين تعميرگاه از سال 1372
تاسيس گرديده كه آقاي حيدري اولين كسي بود كه اين مكان را به عنوان تعميرگاه و
مكانيكي به راه انداخت .
بعد از گذشت چندين
سال كه از افتتاح اين مكان مي گذرد الان به يكي از مجهزترين تعميرگاه هاي موجود در
اين مكان شده است و به دليل اين كه قدمت زيادي نيز دارد مشتريان بسيار زيادي دارد
و مهم ترين كار اين تعميرگاه كار بر روي ماشين پرايد و رنو و پژو 206 مي باشد كه
كليه مراحل تعميراتي اين ماشين ها در خود اين كارگاه انجام مي شود .
در اين تعميرگاه
چند نفر تكنسين مكانيك بودند كه از شركت سايپا و ايران خودرو مدرك گرفته بودند و
شارژ كولر خودروهايي كه كولر دار بودند نيز در اين كارگاه انجام مي شد .
و بنده به عنوان
كارآموز در اين كارگاه مدت 240 ساعت كارآموزي خود را پشت سر گذرانده و نيز در اين
مدت كارهايي كه در سوله و كارگاهاي مكانيك دانشگاه انجام داده بوديم و يه صورت
تئوري سر كلاسهاي درس خوانده بوديم به صورت عملي انجام داده و اين دوره بسيار
آموزنده و تاثير گذار بر روي آموزش دانشجويان فني مي باشد كه اميدوارم همه
دانشجويان اين مدت را به عنوان مهمترين واحد دوره درسي دانسته و از همه امكانات
مكان كارآموزي و نيز سعي و تلاش خود براي افزايش دانسته هاي خود و كامل نمودن مدت
درس خوانده در دانشگاه باشند و نه فقط به عنوان گذراندن 2 واحد درسي و گرفتن نمره
باشند باشد .
دانستنيهاي فني
خودروهاي انژكتوري :
-
توصيه مي شود در خودروهاي پيكان انژكتوري ، حداقل بنزين در باك 10
ليتر مي باشد .
-
در خصوص تنظيمات موتور و سيستم سوخت رساني حتماً به نمايندگي هاي مجاز
ايران خودرو مراجعه و تز مراجعه به تعميركارهاي متفرقه خودداري گردد .
-
در صورت عدم روشن شدن خودرو در هنگام برخورد با موانع ، تصادف و يا افتادن
در چاله هاي نسبتاً عميق از عملكرد سوئيچ انرسي (در محفظه موتور و برروي گلگير به
رنگهاي نارنجي يا مشكي ) اطمينان حاصل نموده و در صورت قطعي ، با فشردن آن اتصال
برقرار نمائيد.
-
قبل از استارت زدن ، پس از چرخاندن
سوئيچ به مرحله دوم به مدت سه الي پنچ ثانيه سوئيچ را در حالت باز قرار داده تا
پمپ بنزين عمل نمايد و سپس موتور را روشن نماييد .
از اضافه كردن هر نوع تجهيزات جانبي از قبيل
دزدگير هاي غير استارندارد ، لامپ ، بوق ، تلوزيون و توسط … توسط افراد غير متخصص بر روي خودرو جداً خودداري
فرمائيد